شنبه 10 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه ‌‌١٦ متهم حوادث روز عاشورا، کيفرخواست انفرادی ‌‌١٦ متهم پرونده قرائت شد، اتهام ۵ نفر محاربه است، ايسنا

نماينده دادستان تهران در ابتدای جلسه دادگاه ‌۱۶ متهم حوادث روز عاشورا، کيفرخواست انفرادی متهمان را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، فراهانی در تشريح اتهام متهم پرونده اول گفت: متهم رديف اول متهم به ۱-اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرايمی عليه امنيت کشور،۲-توهين به مقامات ارشد نظام، ۳-فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق فعاليت گسترده و قابل توجه در اغتشاشات از طريق جنگ نرم با نظام است.

نماينده دادستان اتهام متهم پرونده دوم را اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرايمی عليه امنيت کشور و فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق عضويت در دفتر تحکيم وحدت طيف ضد انقلاب علامه عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فراهانی در تشريح اتهام متهم پرونده سوم گفت: اين متهم برخوردار از گرايش چپ کمونيسم از نوع جديد چپ نوانديش است که متهم به۱- اجتماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت کشور ، ۲-فعاليت تبليغی عليه نظام با حضور در اغتشاشات روز عاشورا و مصاحبه با راديو و رسانه‌های بيگانه است.

نماينده دادستان تهران اتهام متهم پرونده چهارم را فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق عضويت در گروهک وابسته به بهائيت و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم عليه امنيت کشور با شرکت در اغتشاشات به دستور رهبران بهائيت خواند.

فراهانی اتهام متهم پرونده پنجم را محاربه و ارتباط و همکاری موثر با گروهک تروريستی منافقين خواند و گفت: متهم رديف ششم متهم به محاربه و افساد فی الارض ، اجتماع و تبانی از طريق اقدام عليه امنيت کشور و فعاليت تبليغی عليه نظام است.

نماينده دادستان تهران با اشاره به اين‌که متهمه پرونده هفتم متهم به محاربه از طريق ارتباط ، هواداری و همکاری برای پيشبرد اهداف گروهک تروريستی منافقين و فعاليت تبليغی عليه نظام است، گفت: متهمه پرونده هشتم و متهم پرونده نهم متهم به محاربه و افساد فی الارض هستند.

فراهانی اتهام متهم پرونده دهم را اجتماع و تبانی برای ارتکاب به جرايم عليه امنيت کشور ، فعاليت تبليغی عليه نظام، توهين به مقامات ارشد و تمرد نسبت به ماموران دولتی عنوان کرد و افزود: متهم پرونده يازدهم متهم به اجتماع و تبانی برای ارتکاب به جرايم عليه امنيت کشور، تحريق عمدی اموال و فعاليت تبليغی عليه نظام است.

نماينده دادستان تهران اتهام متهم پرونده دوازدهم را اجتماع و تبانی برای ارتکاب به جرايم عليه امنيت کشور و فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق شرکت در اغتشاشات روز عاشورا خواند و گفت: متهم پرونده سيزدهم متهم به اجتماع و تبانی برای ارتکاب به جرايم عليه امنيت کشور و فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق شرکت در اغتشاشات روز عاشورا است.

وی اتهام متهم پرونده چهاردهم را اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب به جرايم عليه امنيت کشور و فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق شرکت در اغتشاشات روز عاشورا دانست و گفت: متهم پرونده پانزدهم متهم به اجتماع و تبانی برای ارتکاب به فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق شرکت آگاهانه در اغتشاشات روز عاشورا و تحريک مردم است و متهم پرونده شانزدهم متهم به اجتماع و تبانی عليه امنيت داخلی کشور، مشارکت در تخريب اموال عمومی، تمرد نسبت به ماموران و توهين به مقامات ارشد نظام است.

پس از پايان قرائت کيفرخواست انفرادی ۱۶ متهم، فيلم بخشی از حوادث روز عاشورا در دادگاه پخش شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016