جمعه 9 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: جلسه علنی دادگاه تعدادی از متهمان روز عاشورا، شنبه برگزار می‌شود، ايسنا

* پرونده ۵ نفر از متهمان روزعاشورا درمرحله تجديدنظرخواهی است

دادستان تهران با اشاره به اجرای حکم اعدام دو نفر از محکومان اغتشاشات گفت: پرونده ۵ نفر از متهمان روز عاشورا در مرحله ابلاغ حکم و تجديدنظرخواهی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، اظهار کرد: روز پنجشنبه حکم اعدام دو نفر از گروهک ضدانقلابی و سلطنت‌طلب به نام‌های محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور اجرا شد. اتهام اين محکومان، محاربه، براندازی نظام، تصميم برای ترور مقامات، انفجار در محل‌ها و اقدام عليه امنيت کشور بود که با هوشياری ماموران امنيتی دستگير شدند.

وی با بيان اين‌که اين افراد در دادگاه محاکمه و به اتهام‌شان اقرار کردند، گفت: محاکمه آنها با حضور وکيل و نماينده مدعی‌العموم بود که به حکم صادره در دادگاه بدوی اعتراض کردند و حکم در دادگاه تجديدنظر تاييد و سحرگاه امروز اجرا شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره ۹ نفر ديگر از اغتشاشگران گفت: ۵ نفر از متهمان روز عاشورا که متاسفانه اقدامات و جرايم مهمی مرتکب شده‌اند، در دو جلسه با حضور نماينده مدعی‌العموم محاکمه شدند. اين متهمان به احکام صادره اعتراض کردند که پرونده در مرحله ابلاغ احکام و درخواست تجديدنظرخواهی است.

دادستان تهران درباره وضعيت ۴ نفر از اين محکومان به اعدام گفت: اين ۴ نفر در اغتشاشات قبل از عاشورا دستگير شده‌اند و در حوادث ضدانقلابی شرکت کردند که در دادگاه بدوی به اتهام براندازی، محاربه و اقدام عليه امنيت کشور محاکمه شدند.

وی گفت: محاکمه اين افراد نيز پايان يافته و در صورت تاييد احکام‌ صادره در دادگاه تجديدنظر، نسبت به اجرای حکم آنها اقدام می‌شود.

دادستان تهران با تاکيد بر اين‌که دستگاه قضايی با سرعت، دقت و قاطعيت نسبت به برخورد با اين‌گونه اتهامات اقدام می‌کند، گفت: درهمين راستا شنبه آينده محاکمه گروه ديگری از متهمان روز عاشورا به صورت علنی برگزار می‌شود تا مردم متوجه شوند که اين افراد چه جرايم بزرگی انجام داده‌اند.

وی از مردم ايران خواست تا با حضور پررنگ در راهپيمايی ۲۲ بهمن، عزم جدی در مبارزه با دشمنان انقلاب و اسلام و در راس آنها آمريکا را به نمايش بگذارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016