سه شنبه 5 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در ديدار نخست وزير ترکيه: ترکيه و ايران می‌توانند تئوری‌های جديدی برای دنيا ارايه کنند، ايسنا

احمدی نژاد: غرب در تئوری و عمل به بن بست خورده است

رييس‌جمهور گفت: ايران و ترکيه دو ملت برادر و دارای منافع و تهديدات مشترک هستند که اگر با هم باشند می‌توانند بر همه تهديدات غلبه کرده و از فرصت ها به نفع ملت های خود استفاده کنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز در ديدار رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه با تاکيد بر گسترش و تعميق هرچه بيشتر روابط دوجانبه و منطقه‌يی دو کشور اظهار داشت: بسياری از مشکلات و مسايلی که به اقتصاد و امنيت منطقه و کشورهای ما فشار وارد می‌کند، تحميلی و به خاطر حضور و دخالت بيگانگان است که از بعضی فاصله‌ها بين ملت‌ها و دولت‌ها استفاده می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور تصريح کرد: کشورهای منطقه به هر ميزان که همکاری‌های منطقه‌يی خود را افزايش دهند اين فاصله‌ها از بين می‌رود و فرصت برای طراحی بدخواهان کم می شود .

وی گفت: همکاری ايران و ترکيه به نفع دو کشور، منطقه و حتی کل جهان است .

رييس جمهور با اشاره به اينکه سياست‌های شصت ساله حاکم بر جهان با شکست مواجه شده است ، خاطر نشان کرد: امروز غرب هم در تئوری و هم در عمل با بن بست مواجه شده است و دنيا منتظر تئوری‌های جديدی است و ترکيه و ايران می‌توانند اين خلاء را پر کنند و اين نيازمند توسعه بيش از پيش همکاری ها است در اين زمينه جمهوری اسلامی ايران هيچ محدوديتی برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف ندارد.

دکتر احمدی نژاد با تاکيد بر سرعت بخشيدن به انجام پروژه ها و توافقات دو جانبه ايران و ترکيه اظهار داشت: تسريع در انجام پروژه‌های دوجانبه نيازمند وجود برنامه ريزی دقيق و تقويت همکاری‌های مشترک است در چنين شرايطی می‌توان برخی موانع موجود در اجرای پروژه‌ها را رفع کرد.

رييس جمهور با قدردانی از موضع نخست وزير ترکيه در قبال رژيم صهيونيستی گفت : واقعيت اين است که رژيم صهيونيستی تهديدی برای همه ملت‌هاست و چنانچه فرصت پيدا کند می‌خواهد همه کشورهای منطقه را ضميمه خود کند و نمی‌خواهد هيچ کشور قدرتمندی در منطقه وجود داشته باشد. امروز هم شاهديم که وقتی زورشان به مردم غزه نرسيد به قدس شريف حمله ور می‌شود .

وی اضافه کرد: موضعگيری روشن شما در قبال رژيم صهيونيستی آثار مثبتی در کل دنيا و جهان اسلام به دنبال داشت و بدون ترديد همه ملتها از اين موضع شما خوشحال شدند .

دکتر احمدی نژاد همچنين از موضع‌گيری طيب اردوغان در قبال موضوع هسته‌ای کشورمان قدردانی کرد و گفت: بدون ترديد اگر عدالت نباشد مسايل و مشکلات حل نخواهد شد ، وقتی يک رژيم غير قانونی سلاح‌های اتمی دارد نمی توان از حق ديگران برای داشتن انرژی صلح آميز هسته‌ای ممانعت کرد .

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه نيز در اين ديدار خواستار گسترش و تحکيم هر چه بيشتر روابط و مناسبات دو جانبه و منطقه ای ايران و ترکيه شد و اظهار داشت: ترکيه مصمم است روابط برادرانه خود را با ايران هر چه بيشتر گسترش دهد.

نخست وزير ترکيه همچنين با حمايت از حق مسلم کشورمان در زمينه انرژی صلح آميز هسته‌ای تصريح کرد: کسانی که مدعی خلع سلاح هسته‌يی در جهان هستند بايد خلع سلاح را ابتدا از کشور خودشان شروع کنند.

وی همچنين با حمايت از حضور ايران در اجلاس نابوکو گفت: معتقدم نابوکو دير يا زود به اهميت حضور جمهوری اسلامی ايران پی خواهد برد و ما نيز در نشست‌ها ضرورت اين نياز را به اعضا منتقل می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016