شنبه 25 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکی: احمدی نژاد به کپنهاگ می رود، مهر

وزير امور خارجه از سفر خود به کشور يمن خبر داد و گفت: بنده در اين سفر حامل پيام رئيس جمهور برای علی عبدالله صالح رئيس جمهور اين کشور هستم.
منوچهر متکی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: از آنجايی که کشور يمن برای جمهوری اسلامی ايران بسيار حائز اهميت است بنده حامل پيام رئيس جمهور به رئيس جمهور يمن هستم. ما به دنبال آرامش در اين کشور هستيم که در اين راستا مقامات يمن نيز از اين سفر استقبال کرده اند.

وزير خارجه کشورمان همچنين از برنامه سفر رئيس جمهور کشورمان به کپنهاگ خبر داد و گفت: اجلاس مهم تغييرات آب و هوا در سطح سران کشورها قرار است در کپنهاگ برگزار شود که در حال حاضر برنامه ريزی های لازم برای حضور رئيس جمهور در دستور کار قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متکی در خصوص ديگر سفرهای رئيس جمهور به کشورهای خارجی گفت: کشورهای بسياری از آقای احمدی نژاد برای سفر دعوت کرده اند که علاوه بر سفر ذکر شده رئيس جمهور قرار است در اجلاس فائو که امسال نيز برگزار می شود شرکت کند که برنامه ريزی های اين سفر در دست بررسی است.

وی همچنين از حضور رئيس جمهور در اجلاس غير متعهدها خبر داد.

سنگال کشوری محوری برای جمهوری اسلامی ايران است

وزير خارجه کشورمان در ادامه اين گفتگو درخصوص سفر عبدالله واد رئيس جمهور سنگال به ايران گفت: اين سفر رئيس جمهور سنگال " اولين" سفر وی است که صرفا در قالب ديدار دو جانبه برگزار می شود و از سوی ديگر در پاسخ به سفر دکتر احمدی نژاد به سنگال انجام شده است.

متکی با بيان اينکه سنگال در حال حاضر رئيس سازمان کنفرانس اسلامی نيز می باشد، گفت: در اين سفر روسای جمهوری دو کشور مسائل مهم جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار می دهند چرا که يکی از وظايف رئيس سازمان کنفرانس اسلامی پيگيری موضوعات جهان اسلام و برقراری ارتباط و مشورت گرفتن از کشورهای تاثير گذار در جهان اسلام از جمله جمهوری اسلامی ايران است.

وی در ادامه داد: جايگاه تاثيرگذار جمهوری اسلامی ايران در جهان اسلام به ويژه درخاورميانه باعث شده است تا اين ديدار بسيار مهم انجام شود و از سوی ديگر جناياتی که رژيم صهيونيستی در غزه انجام داده و شرايطی که در مسجد الاقصی وجود دارد اين سفر را بيش از پيش حائز اهميت کرده است.

وزير خارجه کشورمان با اشاره به مسئوليت سنگال به عنوان رئيس سازمان کنفرانس اسلامی گفت: در حال حاضر مشکلاتی در جهان اسلام وجود دارد که رئيس سازمان کنفرانس اسلامی موظف است با سران کشورهای اسلامی در اين زمينه رايزنی کند که يکی از اين کشورهای تاثير گذار در اين زمينه ايران است.

متکی بررسی روابط دو جانبه به ويژه همکاری های صنعتی ايران و سنگال را از ديگر موارد مورد مذاکره روسای جمهور دو کشور خواند و گفت: از آنجا که جمهوری اسلامی ايران در زمينه همکاری صنعتی به ويژه مونتاژ اتومبيل سمند و برخی خدمات مهندسی و کشاورزی و سرمايه گذاری با کشور سنگال همکاری می کند باعث شده است تا اين سفر ازاهميت ويژه ای برخوردار باشد.

وی در پايان ضمن با اهميت خواندن کشور سنگال گفت: از آنجايی که اين کشور در قلب آفريقا وجود دارد به عنوان کشوری محوری برای جمهوری اسلامی ايران محسوب می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016