چهارشنبه 22 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: فکر نمی‌کنم آمريکا دنبال تحريم ايران باشد، ايلنا

- اگر مصر در کنار ايران قرار گيرد، کمک بيشتری به حل مشکلات منطقه خواهد شد
- بايد ساختار شورای امنيت و سازمان ملل تغيير کند، اگر نمی‌خواهند تغيير کنند بايد بپذيرند که ما نيز در اين مجامع بين‌المللی مشارکت داشته باشيم.


محمود احمدی‌نژاد در ديدار فهمی هويدی ، انديشمند برجسته مصر با اشاره به ديدگاه‌های جمهوری اسلامی ايران در عرصه‌های داخلی و خارجی درباره تهديدهای استکبار اظهار داشت: تحريم متعلق به نسل‌های گذشته است ، البته فکر نمی کنم دولت آمريکا امروز به دنبال تحريم عليه کشور ما باشد.
به گزارش ايلنا. وی افزود: در شرايطی که همه کشورها بدنبال تجارت آزاد هستند صحبت از تحريم سخنی بی معنا است ، ضمن اينکه تحريم‌های مختلفی عليه کشورمان اعمال کرده اند و تاثيری نداشته است ؛ دنيا بزرگ است و همه کشورها تحت حکومت برخی کشورهای زورگو قرار ندارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور با بيان اينکه مشکل فلسطين با طرح‌های برخی قدرت‌های استکباری قابل حل شدن نيست اظهار داشت : بدون ترديد مسأله فلسطين و مشکلات ديگر نقاط جهان با مراجعه به حق و عدالت به راحتی حل می‌شود.
وی خاطر نشان کرد : انتخابات اخير ضمن اينکه پيروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ايران بود دارای آموزه های زيادی هم بود ؛ اول اينکه بايد تلاش بيشتری انجام دهيم و بيش از گذشته مکتبی و انقلابی باشيم و دوم اينکه بايد بيش از پيش مراقب توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان باشيم .
وی درباره مشارکت در مديريت جهانی خاطر نشان کرد : اظهارات ما در اين زمينه کاملا روشن است سخن ما اين است که همه کشورها بايد در اداره جهان و رفع مشکلات مشارکت داشته باشند چرا که شرايط دنيا به جايی رسيده است که رفع مشکلات، نيازمند مشارکت همگانی است . ديگر دوران اينکه چند کشور برای کل دنيا تصميم بگيرند به پايان رسيده است .
وی افزود : در بسته پيشنهادی به اين موضوع با نگاه ويژه ای پرداخته شده است. ما معتقديم نظام های دنيا قادر به مديريت جهان نيستند و بايد ساختار مجامع گوناگون بين المللی از جمله شورای امنيت و سازمان ملل تغيير کند و ايران آمادگی دارد که در اين زمينه مشارکت کامل داشته باشد. نکته دومی که در بسته پيشنهادی به آن اشاره شده است اين است که اگر نمی خواهند اين ساختارها تغيير کنند بايد بپذيرند که ما نيز در شورای امنيت و ديگر مجامع بين المللی مشارکت داشته باشيم .
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه ايران و کشورهای حاشيه خليج فارس روابط تاريخی و فرهنگی گسترده ای با يکديگر دارند خاطر نشان کرد: ايران و کشورهای حاشيه خليج فارس هيچ اختلاف تاريخی با يکديگر ندارند و برخی اختلاف نظرها ناشی از دخالت بيگانگان می باشد . تهران همواره روابط سياسی و اقتصادی گسترده ای با اين کشورها داشته است و علاقمند هستيم روابط مستحکم و گسترده ای با کشورهای حاشيه خليج فارس داشته باشيم.
احمدی نژاد افزود : ما علاقمند به توسعه روابط با همه کشورها از جمله مصر هستيم و معتقديم اگر مصر در کنار ايران قرار گيرد، کمک بيشتری به حل مشکلات منطقه خواهد شد .
فهمی هويدی نيز در اين ديدار با اشاره به شرايط جهان اسلام اظهار داشت : جهان عرب غير از جهان اسلام است. دولت‌هايی مانند ايران و ترکيه فعاليت ها و اقدامات خوبی در عرصه های مختلف به ويژه فلسطين انجام می دهند و اميدوارم کشورهای عربی نيز به اين گونه فعاليت ها بپيوندند .
اين انديشمند برجسته مصری درباره اوضاع فلسطين نيز گفت: امروز در فلسطين وضعيت به گونه ای است که قصد دارند نيروی مقاومت را هر چه بيشتر تضعيف کنند و آنها را مجبور کنند موافقت نامه ای را بدون کوچکترين امتيازی امضا کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016