پنجشنبه 9 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بادامچيان و انبارلويی: جنبش سبز، جنبش دروغ است! فارس

بادامچيان: با جنبش سبز فريب مواجه هستيم

خبرگزاری فارس: قائم‌ مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: ما با يک خط انحرافی و جنبش سبز فريب مواجه هستيم که بايد آنها را بشناسيم و با همکاری و همراهی يکديگر با آنها مقابله کنيم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسدالله بادامچيان ظهر امروز در حاشيه ديدار اعضا شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با مراجع تقليد در قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بسته پيشنهادی ايران به گروه ۱+۵ اظهار داشت: اين بسته‌ مسائل کلان را در بر دارد و کشورهای غربی نه می‌توانند آن را بپذيرند و نه آن را رد کنند.
وی در ارتباط با طرح محسن رضايی مبنی بر تشکيل کميسيون انتخابات تصريح کرد: اين نظر آقای رضايی است و در نظام آزاد جمهوری اسلامی هر کسی می‌تواند نظر خود را مطرح کند و من در ارتباط با نظر اشخاص صحبت نمی‌کنم.
قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی در بخش ديگری از سخنان با بيان اينکه در بين اصولگرايان مجلس اختلافی وجود ندارد، افزود: درباره شورای اصولگرايان در تهران رای‌گيری صورت گرفت و به جای آقای باهنر آقای کوثری آمد و هيچ دو دستگی هم وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: ما با يکديگر غريبه نيستيم، آقای آقاتهرانی و دکتر زارعی با ما چه فرقی می‌کند رای آنها بيشتر شد، مگر در آن دوره که رای ما بيشتر شد اختلافی ايجاد شد، البته اختلاف نظر و اختلاف ديدگاه وجود دارد ولی اينها در يک جامعه آزاد است و در جامعه آزاد نمی‌توانيم از وجود آن جلوگيری کنيم.
بادامچيان در پاسخ به سئوالی مبنی بر ايجاد اختلاف بين آقای حداد عادل و علی لاريجانی درباره انتخاب شدن در شورای اصولگرايان، يادآور شد: هيچ اختلافی بين آقای عادل و لاريجانی وجود ندارد و آنها صميمی در جلسات حاضر می‌شوند و در بيرون از مجلس عده‌ای برای خودشان اين مطالب را بيان می‌کنند.
وی تاکيد کرد: در جنگ نرمی که آمريکا به راه انداخته است اين مسائل مطرح می‌شود، ما مواجهيم با درگيری‌هايی که بايد آن را کاهش دهيم و هر خبری را تا زمانی که صحت آن تاييد نشده است را نبايد باور کنيم.
نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نظرش در ارتباط با طرح برون رفت از بحران اظهار داشت: من معتقدم که در کشور بحران وجود ندارد و فقط برخی ارتباط‌های نامناسب بين افراد وجود دارد که بايد رفع شود، خطی هم وجود دارد به نام خط انحرافی سبز ربطی به جريانات داخلی کشور ندارد و همان جنبش مخملی انگليس است.
وی اضافه کرد: روز قدس که روز اعتراضات انتخاباتی نبود، من خودم که آنجا بودم مورد تهاجم قرار گرفتم، نزديک پل کريمخان نه نيروی انتظامی حضور داشت و نه مردم که اين افراد ناگهانی وارد صحنه شدند و با سوت يک خانم حمله‌ور شدند، شعار دادند و شيشه‌های ماشين مردم را شکستند.
وی اضافه کرد: ما با يک خط انحرافی و جنبش سبز فريب مواجه هستيم که بايد آنها را بشناسيم و با همکاری و همراهی يکديگر با آنها مقابله کنيم.

***

انبارلويی: جنبش سبز ‌مبتنی بر دروغ است

خبرگزاری فارس: رئيس مرکز سياسی حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه جنبش سبز يک جنبش مبتنی بر دروغ است، گفت: بعضی وقت‌ها درغ آنها پس از يک هفته يا ۱۰ روز برملا شده و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدکاظم انبارلويی بعد از ظهر امروز در حاشيه ديدار اعضا شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با مراجع تقليد در قم در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با هدف سفر اعضا شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به قم اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی خود را ملزم می‌داند به محضر مراجع تقليد شرفياب شود و از نظرات و توصيه‌های آنها استفاده کند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نظرش در ارتباط با اغتشاشات اخير در دانشگاه تهران تصريح کرد: برخلاف برخی گفته‌ها مبنی بر اين به مناسبت تولد آقای ميرحسين موسوی تجمعی انجام شده و عده‌ای شعار می‌دادند، اين در حقيقت يکی ديگر از دروغ‌های آنها بوده چون آن روز، روز تولد آقای موسوی نبوده است.
رئيس مرکز سياسی حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه جنبش سبز يک جنبش مبتنی بر دروغ است، خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها درغ آنها پس از يک هفته يا ۱۰ روز برملا شده و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.
وی با بيان اينکه يکی از مطالبات اصلی مردم تامين امنيت کشور است، تصريح کرد: کسانی که امنيت کشور را به خطر انداخته و وحدت ملی را مخدوش کردند، بايد طبق قانون محاکمه شوند، بنابر اين قوه قضائيه نيز شماری از اين افراد را دستگير و محاکمه کرده است و شماری ديگر نيز در نوبت محاکمه قرار دارند.
انبارلويی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به بسته پيشنهادی ايران به ۱+۵ ‌ اظهار داشت: ايران در ارتباط با بحث هسته‌ای مانند يک ابرقدرت ظاهر شده است. پنج کشور اتمی جهان و يک کشور به اصطلاح غير اتمی جهان در اين گفتگوها در يک طرف قرار دارند و ايران به تنهايی در طرف ديگر مذاکرات قرار دارد.
وی ادامه داد: آنها در گذشته شروطی برای ايران گذاشته بودند که امروز آن شروط را پس گرفته‌اند، پيام ايران به آنها اين است که شما يک قدرت و ما هم يک قدرت هستيم و می‌توانيم برای تامين صلح و مديريت جهان گفتگو کنيم، آنچه که امروز از ظاهر اين گفتگوها پديدار شده است ظهور ايران به عنوان يک قدرت منطقه‌ای و جهانی است.
رئيس مرکز سياسی حزب موتلفه اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه طرحی که برای وحدت ملی در نظر گرفته شده است طرح اطاعت از رهبری و گردن نهادن به رای حد اکثری است، اظهار داشت: ما اگر اين مسير را طی کنيم هيچ مشکلی در داخل نخواهيم داشت و کسانی که راهی غير از اين را بروند همان راه اغتشاش و کمک به پروژه‌های دشمن است.
وی در ارتباط با طرح مطرح شده از سوی آقای محسن رضايی مبنی بر تشکيل کميسيون انتخابات بيان داشت: اين طرح يک نظر است و در هيچ کجای دنيا اين نبوده است که دولت در برگزاری انتخابات دخالتی نداشته باشد، مسئوليت اجرا به عهده دولت است و دستگاه‌های نظارتی هم وجود دارند ولی در ايران امتيازی که وجود دارد اين است که در اجرا هم مردم مجری انتخابات هستند و دولت کمک می‌کند به اجرای انتخابات و اگر به ساختار اجرايی انتخابات نگاه کنيم متوجه می‌شويم که انتخابات را مردم اجرا می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016