چهارشنبه 8 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار ديپلمات های سوييس با سه زندانی آمريکايی در ايران، راديو بين المللی فرانسه

مقامات وزارت امور خارجۀ سوييس در ژنو اعلام کردند که ديپلمات های اين کشور توانسته اند با سه آمريکايی زندانی در تهران ملاقات کنند. توضيح بيشتری در اين مورد ارائه نشده است.

اين سه آمريکايی در روز ٣١جولای (نهم مرداد) در کردستان ايران، در نزديکی مرز عراق به جرم "ورود غيرقانونی به کشور" دستگير شدند.
حدود يک ماه قبل، مقامات ايرانی به طور ضمنی گفته بودند که رسيدگی به پروندۀ اين افراد کاری طولانی خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از معاونان وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی به سفير سوييس در تهران گفته بود "با توجه به حساسيت زمان و مکان دستگيری سه آمريکايی، بررسی دلايل واقعی ورود اين افراد به خاک ايران به عهدۀ دستگاه های امنيتی کشور است و اين کار نياز به زمان دارد".
مسئولان آمريکايی و از جمله وزير امور خارجه هيلاری کلينتون، تاکنون چندين بار خواستار آزادی اين سه نفر شده اند. آنها همچنين توضيح داده اند که سه آمريکايی در حين راهپيمايی و گردش در کردستان عراق راه خود را گم کرده و ندانسته وارد خاک ايران شده اند.
يکی از دستگيرشدگان در دمشق زندگی می کرده و گهگاه به عنوان خبرنگار نيز فعاليت هايی داشته است. اما مقامات آمريکايی تأکيد می کنند که هنگام دستگيری، وی هيچ قراردادی با هيچ رسانه ای نداشته است.
بلافاصله پس ازانتشار خبر ديدار ديپلمات های سوييسی با دستگيرشدگان، وزارت امور خارجۀ آمريکا از اين بابت ابراز خرسندی کرد. يکی از سخنگويان وزارتخانه به رسانه ها گفت: "ما از دولت ايران سپاسگزاريم که تعهدات خود به کنوانسيون وين را محترم شمرد".
اين سخنگو که فيليپ کراولی نام دارد، در پاسخ به اين پرسش که آيا ارتباطی ميان تصميم تهران و اجلاس روز پنجشنبۀ ژنو وجود دارد يا خير، اظهار بی اطلاعی کرد.
برخی ناظران اين فرض را مطرح کرده اند که با ممکن ساختن ملاقات سوييسی ها با سه زندانی آمريکايی، ايران امتياز کوچکی به غربی ها داده است به اين اميد که در اجلاس ژنوکه با حضور نمايندۀ آمريکا برگزار خواهد شد، در موقعيت مساعد تری قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016