شنبه 28 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولاديمير پوتين: لغو استقرار سيستم دفاع موشکی در لهستان و چک از سوی آمريکا شجاعانه بود، ايلنا

نخست‌وزير روسيه تصميم آمريکا به کنار گذاشتن طرح‌های استقرار سيستم دفاع موشکی در لهستان و جمهوری چک را شجاعانه خواند و ابراز اميدواری کرد که اقدامات ديگری که موجب بهبود روابط دو جانبه خواهد شد، دنبال شود.


ايلنا: «ولاديمير پوتين»، نخست وزير روسيه تصميم «باراک اوباما» به کنار گذاشتن طرح های استقرارسيستم دفاع موشکی در لهستان و جمهوری چک را «درست و شجاعانه» توصيف کرده است.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «ولاديمير پوتين»، نخست‌وزير روسيه روز گذشته ـجمعه‌ـ در سخنانی که از تلويزيون پخش شد گفت اميدوار است اقدامات ديگری که موجب بهبود روابط دو جانبه خواهد شد، دنبال شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوباما روز پنج‌شنبه اعلام کرد طرح‌های استقرار سيستم موشکی را به سود آنچه او آن ‌را رويکردی جديد برای دفاع از ايالات متحده و متحدان آن در ناتو ناميد، کنار می گذارد.
رئيس‌جمهوری آمريکا گفت رويکرد جديد نيروهای دفاعی نيرومندتر، هوشمند تر و سريعتری فراهم خواهد آورد و توانايی‌های تائيد شده و با صرف‌تر را به کار خواهد گرفت.
مقامات جمهوری چک و لهستان اعلام کردند که تصميم رئيس‌جمهوری آمريکا نه امنيت کشورهای آنها را به خطر خواهد انداخت و نه موجب تيره شدن مناسباتشان با ايالات متحده خواهد شد.
همچنين «آندرس فوگ راسموسن»، دبير کل ناتو روز جمعه اعلام کرد که آمريکا، ناتو و روسيه بايد اتصال سامانه‌های دفاع موشکی‌شان را بررسی کنند.
راسموسن در نخستين سخنرانی خود درباره روابط با روسيه گفت مطالعه چگونگی برطرف ساختن منع اشاعه فن‌آوری موشک بالستيک در جهت منافع راهبردی اساسی روسيه و ناتو است.
وی افزود: «بايد امکان اتصال سامانه های دفاع موشکی روسيه، ناتو و امريکا را در زمانی مناسب بررسی کنيم.»
راسمون تاکيد کرد: «دوست دارم شاهد توافق روسيه و ناتو برای انجام بازبينی مشترک چالش‌های امنيتی قرن بيست و يکم به عنوان پايه‌ای محکم برای همکاری آينده ما باشم.»
از طرف ديگر پس از آن‌که واشنگتن از طرح استقرار سامانه موشکی خود در جمهوری چک و لهستان صرف نظر کرد ؛ روسيه نيز در اقدامی متقابل تصميم گرفته است از طرح استقرار سامانه موشکی در کالينينگراد صرف نظر کند.
يک منبع نظامی و ديپلماتيک روسيه که نامش فاش نشده است، اعلام کرد تدابير که روسيه در واکنش به طرح دفاع موشکی آمريکا اتخاذ کرده بود متوقف و شايد هم کاملا برچيده خواهد شد.
مقامات واشنگتن در زمان رياست جمهوری «جورج بوش» تاکيد می‌کردند که هدف از استقرار بخشهايی از سپر موشکی امريکا در جمهوری چک و لهستان خنثی‌سازی حملات احتمالی برخی از کشورهای مخالف سياست‌های واشنگتن است، اما تلاش‌های آمريکا برای توسعه سامانه دفاع موشکی خود در اين منطقه خشم شديد مقامات روسيه را برانگيخته بود.
«ديمتری مدودف»، رئيس‌جمهوری روسيه پيش از اين اعلام کرده بود اگر آمريکا سامانه ضدموشکی خود را در شرق اروپا مستقر کند روسيه نيز موشکهای اسکندر در کالينينگراد نصب خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016