سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: دفاع مقدس يک تجديد حيات برای ايران بود، راديو بين المللی فرانسه

محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، روز سه شنبه، در بيست و نهمين سالگرد آغاز جنگ ميان ايران و عراق، در مراسم رژۀ نيروهای مسلح شرکت کرد. او در اين مراسم که سر آغاز" هفتۀ دفاع مقدس" است و در محوطۀ مزار آيت الله خمينی برگزار شد، در سخنرانی خود گفت "دفاع مقدس يک تجديد حيات افتخار آفرين برای ملت ايران بوده است و ايران را بيمه کرده است". به طوريکه "هيچ قدرتی جرئت نخواهد کرد که انديشۀ تجاوز به سرزمين نور، يعنی ايران عزيز و منافع اين ملت را در سر بپروراند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن تأکيد بر اين نکته که " راهبرد اصلی و توان نظامی نيروهای مسلح دفاعی و بازدارنده است، افزود : " هيچ قدرتی در دنيا جرئت انديشيدن به تعدی عليه ملت ايران را ندارد، اما يکبار ديگر تأکيد می کنم که هر دستی ، در هر نقطه ای از دنيا بخواهد عليه ملت ايران ماشه ای را بچکاند، قبل از اين اقدام توسط نيروهای مسلح مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد".

اين در حاليست که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، هرگز گزينۀ نظامی را عليه ايران کنار نگذاشته است و تأکيد کرده است که "کشورش هرگز اجازه نخواهد داد ايران به بمب اتمی دست يابد. ايرانی که رئيس جمهورش خواستار محو اسرائيل از صفحۀ جغرافيای جهان است".

محمود احمدی نژاد در سخنرانی خود به حضور نيرو های خارجی در منطقه نيز اشاره کرد و گفت:" به نيروهای اشغالگر توصيه می کنم به سر زمين خود برگردند و اعتبارات سنگين نظامی را صرف رفع مشکل مردم خود کنند. چرا که منطقۀ ما برای دراز مدت حضور بيگانگان را تحمل نمی کند".

در مراسم رژۀ امروز، رئيس ستاد کل نيرو های مسلح،فرماندهان کل سپاه پاسداران، ارتش، ناجا، وزير دفاع، نمايندۀ ولی فقيه در سپاه و شماری ديگر از سران نيروهای نظامی و اطلاعاتی در کنار محمود احمدی نژاد قرار داشتند.

در جريان مانور هوايی هواپيماهای جنگی موسوم به صاعقه يک هواپيما در ولی آباد ، در نزديکی جنوب تهران، سقوط کرد. خبرگزاری دولتی ايرنا که اين خبر را منتشر کرد هيچ اطلاعی از جزئيات اين سانحه و تعداد تلفاتی که برجای گذاشته است نداد.

نمايش آخرين تجهيزات و ادوات نظامی ساخت ايران در برنامۀ اين رژه گنجانده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016