سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديپلماسی آمريکا به هنگام حضور احمدی نژاد در نيويورک، دويچه وله

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا، اين هفته در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند. اين سخنرانی در همان روزی ادا خواهد شد که قرار است محمود احمدی‌نژاد و معمر قذافی‌، رهبر ليبی نيز سخن برانند.

اين نخستين بار است که باراک اوباما در اين محل حضور می‌يابد. قرار است وی رياست يکی از جلسات اجلاس عمومی سازمان ملل را به عهده داشته باشد. جلوگيری از گسترش سلاحهای هسته‌ای با تأکيد بر نمونه‌های کره شمالی و ايران از جمله موضوعات اصلی سخنرانی پانزده دقيقه‌ای آقای اوباما خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه‌ای تلويزيونی (برنامه "نيوز آور") بار ديگر به خطر هسته‌ای دولت ايران اشاره کرد و گفت در نشست آينده اعضای دايمی شورای امنيت و آلمان در تاريخ اول اکتبر، ايران مختار است درباره هرموضوعی که دوست دارد سخن براند، اما اعضای شورا تنها يک موضوع برای بحث دارند و آن‌هم برنامه اتمی ايران است.

خانم کلينتون تأکيد کرد که برنامه جديد دفاع موشکی در اروپا تنها يک هدف دارد و آن خنثی کردن حمله احتمالی ايران است. هيلاری کلينتون گفت، «طبق تحليل ما، دولت ايران از لحاظ قدرت موشک های باليستيک کوتاه‌بُرد و ميان‌برُد مجهزتر است تا موشکهای باليستيک ميان‌قاره‌ای. بنابراين ما رويکرد تازه و متفاوتی برای دفاع از کشورهای اروپايی و نيروهای ناتو اتخاد کرديم».

تلاشهای فعالان حقوق بشر

جمعی از فعالان حقوق بشر که برنامه تظاهرات چهارشنبه مقابل سازمان ملل را سازمان داده‌اند طی مذاکراتی با مقامات شهرداری نيويورک تلاش کردند اين مقامات را راضی کنند که ساختمان امپاير استيت طی چند روز آينده با نور سبز تلالو شبانه خود را داشته باشد. مقامات شهر نيويورک اين پيشنهاد را نپذيرفتند.

اما پنج‌شنبه شب، يک روز پس از سخنرانی احمدی نژاد، امپاير استيت به دليل ديگری (هفتادمين سالگرد فيلم "جادوگر شهر آز") به رنگ سـبز زمردی مـزیّن خواهد شد. در همين شب سـوسن ديهيم، هنرمند و موسيقی‌دان ايرانی، يک «کنسرت سـبز» خواهد داشت که در همبستگی با جنبش حقوق مدنی و سياسی مردم ايران در يکی از کلوب‌های منهتان برگزار خواهد شد و جمعی از هنرمندان و نوازندگان بين‌المللی او را در اين اجرا همراهی خواهند کرد.

درخواست برای اعزام نماينده ويژه سازمان ملل به ايران

روز گذشته (۲۱ سپتامبر) سازمان "ديده‌بان حقوق بشر" و سازمان "کارزار دفاع از حقوق بشر در ايران" در اعلاميه‌ای مشترک خواستار آن شدند که سازمان ملل با انتصاب يک نماينده ويژه، به جرايم مقامات امنيتی دولت ايران عليه مردم در هفته‌های پس از انتخابات رياست جمهوری رسيدگی کند. در اين اعلاميه آمده است: «سازمان ملل متحد بايد با استفاده از حضور محمود احمدی نژاد در اجلاس مجمع عمومی، بحران فزاينده حقوق بشر در ايران را مورد بحث قرار دهد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016