شنبه 21 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت اوباما: پيشنهاد ايران برای برگزاری نشست را می‌پذيريم، ايلنا

مقام‌های دولتی آمريکا با اعلام اين‌که پيشنهاد ايران برای برگزاری نشست مشترک را می‌پذيرند، تاکيد کردند که عدم علاقه ايران به گفت‌وگو بر سر برنامه هسته‌ای نمی‌تواند دليلی برای رد مذاکره با اين کشور باشد.


ايلنا: دولت آمريکا اعلام کرد که به‌رغم تاکيد ايران بر عدم مذاکره درباره آينده برنامه هسته‌ای اين کشور، واشنگتن پيشنهاد تهران برای برگزاری نشست را می‌پذيرد تا به تعهد رئيس‌جمهوری آمريکا برای مذاکره بدون پيش‌شرط با ايران عمل کرده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از نيويورک‌تايمز، تصميم تعامل مستيقم با ايران، يکی از نمايندگان ارشد دولت آمريکا را به همراه نمايندگان ديگر اعضای گروه ۱+۵ برای نخستين ‌بار بعد از روی کار آمدن دولت جديد اين کشور پای ميز معامله خواهد نشاند.
مقام‌های آمريکايی همچنين از اين دعوت به مذاکره که ممکن است به نخستين گفت‌وگوی مستقيم با ايران بعد از انقلاب سال ۱۹۷۹ ميلادی اين کشور منجر شود به‌عنوان «پيشنهادی حقيقی» نام برده‌اند.
«فيليپ کرولی»، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا در اين‌باره گفت که بسته پيشنهادی ايران که چهارشنبه گذشته به قدرت‌های جهانی ارائه شد نااميد کننده است، ولی می‌تواند مبنايی برای گفت‌وگوی مستقيم با تهران باشد.
وی افزود که عدم علاقه ايران به گفت‌وگو بر سر برنامه هسته‌ای نمی‌تواند دليلی برای رد مذاکره با اين کشور باشد.
کراولی افزود که در صورتی که گفت‌وگو با ايران آغاز شود آن‌گاه هدف ما اين خواهد بود که موضوع برنامه هسته‌ای را به ميان بکشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016