سه شنبه 24 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدارايران و گروه ۶، روز اول اکتبر، راديو بين المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - خاوير سولانا، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، و سعيد جليلی رئيس تيم مذاکره کنندۀ ايران، در نيمروز دوشنبه، درپی يک مکالمۀ تلفنی اعلام کردند که نمايندگان ايران و گروه ۵+۱، روز اول اکتبر، برای بحث در بارۀ بستۀ پيشنهادی ايران، و "بررسی دقيق تر ابعاد وزوايای آن"، با يکديگر ديدار خواهند کرد. هنوز محل اين ديدار مشخص نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيشنهاد ايران به از سر گيری مذاکرات با غرب در حالی بيان می شود که مقامات تهران بار ديگر تأکيد کرده اند که "ملت ايران بر سر حقوق مسلم هسته ای خود گفتگو نمی کند". با اينحال حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ايران، در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود، روز دوشنبه، گفت ايران اهل تعامل و گفتگوست. او افزود که مقامات ايرانی شعار " انرژی صلح آميز هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هيچکس" را مطلوب ترين شعاربرای بشريت می دانند. او گفت: "ظرفيت ايران امروز طوری نيست که مسائل را به صورت ريز و مقطعی با او مطرح کند بلکه ظرفيتی برای تعامل سازنده و پايدار وجود دارد". ايران می گويد اين تمايل به تعامل سازنده را در بستۀ پيشنهادی خود که روز چهارشنبه به گروه ۵+۱ ارائه داده بود منعکس کرده است. بسته ای که به نظر وزارت امور خارجۀ آمريکا پيشرفت مشخصی را در مواضع ايران نشان نمی دهد ولی سرگئی لاورف، وزير امور خارجۀ روسيه آن را "مستعد تعميق و تأمل" می داند.

حسن قشقاوی همچنين خبر مربوط به احتمال فروش ۲۰ هواپيمای بوئينگ را توسط آمريکا به ايران يک گمانه زنی دانست. برخی خبرگزاری ها اين خبر يا شايعه را نشانه ای از آب شدن يخ مذاکرات ميان آمريکا و ايران تلقی کرده بودند. اما عدم برگزاری ملاقاتی ميان محمود احمدی نژاد و باراک اوباما در حاشیۀ اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و يا عدم دعوت از رئيس جمهوری ايران در ضيافت رئيس جمهوری آمريکا نشان می دهد که يخ ها برای آب شدن گرمای بيشتری می طلبند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016