جمعه 23 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان ملل: ۳۰۰ مورد شکنجه بازداشت‌شدگان گزارش شده است، جرس

مانفرد نواک گزارشگر ويژه سازمان ملل درباره شکنجه اعلام کرد که شکايت‌های زيادی از معترضان بازداشت شده پس از انتخابات ايران در مورد آزار و اذيت‌شان در زندان دريافت کرده است و دست کم ۳۰۰ پرونده در مورد شکنجه بازداشت‌شدگان ايرانی در اختيار دارد.


به گزارش «جرس» نواک که گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو است و پيشتر در مورد آزار و اذيت بازداشت‌شدگان در زندان امريکايی گوانتانامو تحقيق کرده روز پنج شنبه گفت که شکايت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ايران را از برخی از بازداشت‌شدگانی که آزاد شده‌اند، وکلا و خانواده‌های بازداشت‌شدگان دريافت کرده و به مقام جمهوری اسلامی نيز اطلاع داده که بيش از ۳۰۰ پرونده اتهامی در خصوص شکنجه و بدرفتاری با دستگيرشدگان اعتراضات اخير، به سازمان ملل ارايه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مانفرد نواک اغلب شکايت‌ها از سوی بازداشت‌شدگان اخير در ايران به ضرب و شتم،شوک الکتريکی و فشار جسمی و روانی با هدف گرفتن اعترافات از بازداشت‌شدگان مربوط است.

گزارشگر ويژه شکنجه شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنين خبر داد که در نامه‌ای از مقام‌های ايرانی خواسته برای تحقيق در مورد اين شکايت‌ها به ايران سفر کند اما حکومت به او اجازه نداده است تا از اين کشور بازديد کند و پاسخ قانع‌کننده‌ای به اين نامه نداده است.

وی همچنين تاکيد کرد که غير از فعالان سياسی و معترضان به نتايج انتخابات شماری از روزنامه‌نگار، وکيل، فعالان حقوق بشر نيز بازداشت شده‌اند.

مانفرد نواک، گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره شکنجه همچنين برگزاری دادگاه بازداشت شدگان اخير از سوی دادگاه انقلاب تهران را براساس«اعترافات اجباری» دانست، آن را «دادگاه نمايشی» ناميد و تاکيد کرد که دستگاه قضايی هيچ کشوری نبايد «به اعترافات اجباری ناشی از شکنجه» استناد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016