جمعه 23 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار نمايندگان مجلس با ابطحی، عطريانفر و تاج زاده از زبان بروجردی: تاج زاده گفت ۴ صبح شنبه پيروزی بالای احمدی نژاد را اعلام کردم، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس جزئيات بازديد نمايندگان از زندان اوين و ديدار با ابطحی، عطريانفر و تاج زاده را تشريح کرد.

علاء الدين بروجردی نماينده مردم بروجرد و رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار امورمجلس خبرگزاری فارس به جزئيات بازديد اعضای اين کميسيون و کميته پيگيری حوادث اخير از زندان اوين و ملاقات با ابطحی، عطريانفر و نيز تاج‌زاده پرداخت.
وی افزود: چهارشنبه شب به مدت سه ساعت اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ضمن بازديد از زندان اوين به صورت جداگانه از برخی زندانيان عمومی و نيز آقايان ابطحی، تاج‌زاده و عطريانفر پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بروجردی با اشاره به ملاقات نمايندگان مجلس با ابطحی به اظهارات وی اشاره کرد و بيان داشت: در اين ديدار ابطحی مجموعه مطالبی را که در مصاحبه با رسانه ملی و دادگاه اعلام کرد را مورد تاکيد قرار داد و بر اين باور بود که تمامی اظهاراتش بر اساس جمع بندی شخص وی صورت گرفته و هنوز هم جزو باورهای مسلمش به حساب می‌آيد.

ابطحی‌: اصلاحات را سران آن به پای موسوی ذبح کردند

وی ادامه داد: ابطحی می‌گفت که به خانواده‌اش گفته است که به هيچ وجه راضی نيست تحليلی به جز اظهاراتی که من با جمع بندی به آن رسيده‌ام منعکس کنند. همچنين وی به اين نکته مهم اشاره کرد که با آزادی کامل و بدون هر گونه عامل تاثيرگذار اظهارات خود را به زبان آورده و معتقد است که در مسائل پس از انتخابات رياست جمهوری دهم عملا سران اصلاح طلب، اين جريان را به پای موسوی ذبح کردند.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به اينکه ابطحی تاکيد داشت که هر گونه فعاليت بايد در چارچوب نظام و قانون اساسی انجام گيرد و نبايد عملکرد افراد به گونه‌ای باشد که برای بيگانگان ذهنيت ايجاد کرده تا منجر به سوء استفاده آنان شود، اضافه کرد: وی همچنين اظهار داشت که همه مطالبش را در اولين فرصت پس از آزادی از زندان به همگان اعلام می‌کند.
وی در ادامه به ديدار نمايندگان خانه ملت از عطريانفر اشاره کرد و افزود: عطريانفر نيز اظهاراتی مشابه سخنان ابطحی را مطرح کرد و گفت که ما در گذشته اشتباهاتی را در برداشتهايمان از مسائل داشتيم و امروز معتقدم تعدادی از تشکل‌ها و احزاب سياسی در مسيری حرکت می‌کنند که غير قابل قبول است، از اين رو به رفتارهايی اينگونه جريانات که بوی تقابل با نظام اسلامی را می‌دهد، انتقاد و آنان را قبول ندارند.

عطريانفر: حاضرم با سران جريان اصلاحات درباره اظهاراتم مناظره کنم

بروجردی با بيان اينکه عطريانفر اعلام آمادگی کرد که با هر يک از سران اصلاح طلب که به اظهاراتش نقدی دارد مناظره انجام دهد، خاطرنشان کرد: عطريانفر هم چنين می‌گفت که به نظرات و اظهاراتش در رسانه ملی و دادگاه پايبند بوده و معتقد بود هر کس که استدلال‌هايش را بيرون زندان هم بشنود نسبت به آن قانع می‌شود.
وی در تشريح جزئيات ديدار نمايندگان با تاج‌زاده که اين روزها از سوی رسانه‌های اصلاح طلب بر وضعيت نامناسب و سلامتی وی دائما تاکيد می‌کنند، گفت: با توجه به شايعات فراوانی که برخی رسانه‌ها از وضعيت جسمی تاج زاده مطرح کرده بودند، به اين ديدار تاکيد داشتيم از اين رو با وی به مدت نيم ساعت به گفتگو نشستيم. تاج‌زاده با همان ويژگی‌های هميشگی‌اش با سلامت کامل به بيان نظرات خود پرداخت.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد: در اين ميان نکته‌ای که برای من جالب بود اين بود که تاج زاده گفت، باورش در روز انتخابات آن بوده چون در تهران نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که موسوی رای اول است بنابر اين در کل کشور هم وی رای اول را خواهد داشت و يقينا رئيس جمهور می‌شود تاجايی که تا جمعه شب روز انتخابات هم بر اين نظر بودم اما از ساعت ۱۲ تا ۴ صبح که به تجزيه و تحليل نتايج انتخابات در استان‌ها پرداختم متوجه‌شدم آنقدر رای احمدی نژاد بالا است که موسوی در کل کشور رای اول را نخواهد آورد.

تاج زاده: ۴ صبح شنبه پيروزی بالای احمدی نژاد را به ستاد موسوی اعلام کردم

بروجردی ادامه داد: تاج‌زاده همچنين گفت جمع‌بنديش از نتيجه انتخابات و پيروزی بالای احمدی نژاد را ۴ صبح به اعضای ستاد موسوی در تهران منتقل کرده است،‌ اما آنان گفته‌اند که اينگونه نيست و با تجمع به اعتراض عليه نتيجه انتخابات خواهند پرداخت که من به آنان گفتم پيشنهادات شما را قبول ندارم.
نماينده مردم بروجرد در خانه ملت ادامه داد: تاج‌زاده اظهار داشت که با توجه تجزيه و تحليلش از نتيجه انتخابات اصلا بحث تقلب منطقی نيست و واقعيت همين بوده است که احمدی نژاد رای استان‌ها و روستاها را به دست آورده و سخن گفتن از تقلب در انتخابات قابل قبول نيست.
بروجردی در پايان گفت که با توجه به فرصت يک هفته‌ای تعطيلی مجلس احتمالا اعضای اين کميسيون از برخی زندان‌ها نيز بازديد می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016