جمعه 23 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی به اتهامات منتسب به اعضای زندانی آن توسط دادستانی تهران

دو عضو فعال کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، ناصح فريدی و علی بيکس، که در روزهای اول اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری در تهران دستگير شده اند، با اتهامات ناروا و بی اساس روبرو هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی بيکس، که در روز شنبه گذشته در دادگاه موسوم به متهمان "عوامل ميدانی پروژه کودتای مخملی" به همراه ديگر زندانيان سياسی حضور داشت، از داشتن حق ملاقات، وکيل مدافع و کليه حقوق انسانی خود محروم است. همين شرايط برای ديگر عضو کميته، ناصح فريدی، که متهم به ارتباط با ضد انقلاب است، شرايط سختی را آورده است.

به دنبال برگزاری جلسه اول دادگاه نمايشی متهمان عوامل ميدانی پروژه کودتای مخملی، دهم مرداد خبرگزاری فارس به نقل از معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران مينويسد که ناصح فريدی اخبار زندانيان سياسی و اعتراضات خيابانی را برای صدای آمريکا، راديو فردا و سيمای آزادی و نيز گروهک منافقين (سازمان مجاهدين خلق) ارسال کرده است.

علی بيکس

نام اين فعال دانشجويی و حقوق بشری در حالی در جلسه اول دادگاه و کيفرخواست دادستانی ذکر شده است که او در دوران فعاليت های دانشجويی خود به عنوان دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران و نيز فعاليتهای حقوق بشری در کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی به اقدامی خارج از قوانين و عرف داخلی و بين المللی دست نزده است. اينک پس از برگزاری دو جلسه دادگاه نمايشی، همگان به ساختگی بودن اتهام بازداشت شدگان پی برده اند.

دادستانی تهران، همچنين در جلسه دوم و در کيفرخواست صادر شده، از کوشندگان حقوق بشری نام می برد که در "کميته های کميته دفاع از حقوق بشر و زندانيان سياسی" در راستای اهداف ضدانقلاب فعاليت می کنند که اشاره به کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی دارد. اين در حالی است که کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی تنها کميته باسابقه ای است که برای دفاع از زندانيان سياسی در سال ۱۳۷۷ تاسيس شده و کليه فعاليت های آن در چارچوب موازين حقوق بشری بين المللی قرار دارد و هرگونه ايراد اتهام به آن و اعضای زندانی اش تنها به منظور سرکوب و تحت فشار قرار دادن مدافعان حقوق بشر و نيز تخريب وجهه آنان در ميان مردم صورت می گيرد.

از اين رو، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی اقدامات دادستانی تهران را مغاير با قوانين داخلی و بين المللی می داند و ضمن محکوم کردن دادگاه های نمايشی و غيرقانونی دستگير شدگان اخير، خواستار آزادی اعضای اين کميته، ناصخ فريدی و علی بيکس، ديگر مدافعان حقوق بشر از جمله شيوا نظر آهاری، محمد علی دادخواه وعبدالفتاح سلطانی و نيز کليه زندانيان سياسی است. اين کميته برای آزادی زندانيان سياسی، از همه نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهد تلاش کنند.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی
تهران پنج نشبه ۲۲ مرداد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016