یکشنبه 18 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پسر نازک افشار، کارمند بازداشت شده ی بخش فرهنگی سفارت فرانسه: اين دادگاه مضحک است! بی بی سی

آرش نعيميان، پسر نازک افشار، کارمند بخش فرهنگی سفارت فرانسه، می گويد ماموران امنيتی ايران مادرش را ظرف دو روز بازداشت کرده و به دادگاه کشانده اند.

آقای نعيميان که خود در فرانسه اقامت دارد، به بخش فارسی بی بی سی می گويد روز پنجشنبه با مادرش تلفنی صحبت کرده و قرار شام امشب (شنبه) با وی را در پاريس گذاشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما به گفته او، ماموران شامگاه پنجشنبه به خانه مادرش رفته و او را بازداشت کردند. قرار بود خانم افشار که ۱۸ سال در سفارت فرانسه در تهران کار می کرده، جمعه به فرانسه پرواز کند.

آقای نعيميان می گويد اولين بار خانم افشار اواخر ماه ژوئن به اتهام شرکت در تظاهرات مورد بازجويی قرار گرفت ولی آزاد شد. خانم افشار همان موقع برای خود وکيل گرفت، ولی بعد از بازداشتش در روز پنجشنبه، هنوز وکيل مدافعش موفق به ديدار با او نشده است.

آقای نعيميان می گويد بعد از آن که شنيده است مادرش ظرف ۴۸ ساعت بازداشت شده و در دادگاه اعتراف کرده، اولين برداشتش اين است که اين دادگاه مضحک است.

پسر خانم افشار می گويد که در جريان بازجويی ها در اواخر ژوئن، مادرش تهديد شده بود که به اقدام عليه امنيت ملی متهم خواهد شد، ولی حالا از آنچه مقامات ايران اعترافات نازک افشار عنوان کرده اند، چنين برمی آيد که او با اتهام "اغتشاشگری و ايجاد شبکه و پناه دادن به اغتشاشگران در بخش فرهنگی سفارت فرانسه" مواجه شده است.

آقای نعيميان اين اتهامات را نيز مضحک می خواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016