شنبه 17 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نکته‌های خنده‌دار از دومين پرده دادگاه نمايشی: کيفرخواست در املا و انشا مردود شد! موج سبز آزادی

هنوز ساعتی از آغاز دومين جلسه دادگاه نمايشی نگذشته که نکته‌های خنده‌داری از کيفرخواست صادر شده، روشن شده است. نکته‌هايی که نشان‌دهنده عجز و ناتوانی رو به رشد کودتاچيان از به سرانجام رساندن يا حتی به تعبير خودشان «جمع کردن» پرونده‌ای است که با بازداشت گسترده سران اصلاح طلب گشوده‌اند.

به گزارش موج سبز آزادی، اولين نکته خنده‌دار اين دادگاه، حضور فرد متهم به عضويت در گروه موسوم به انجمن پادشاهی در کنار چهره‌های شاخص اصلاح طلب است. قرار گرفتن چنين متهمی در کنار اصلاح طلبان، خود به تنهايی نشان‌دهنده خوردن کفگير بازجويان به ته ديگ است که با همنشين کردن يک متهم تروريستی سلطنت‌طلب (که معلوم اساسا چنان گروهی وجود دارد يا نه و چنين اتهامی واقعی است يا نه) با اصلاح طلبان، قصد دارند افسانه‌های دست‌ساخته‌ی خود را به خورد افکار عمومی بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دومين نکته خنده‌دار، ادعای سفر به دوبی است که پيش‌تر با ذکر نام محمد قوچانی در يک روزنامه وابسته به جريان کودتا نوشته شد، اما بلافاصله همسر قوچانی فاش کرد که او اساسا پاسپورت ندارد! حال اين ادعا بار ديگر در کيفرخواست ذکر شده، اما اين بار بدون ذکر نام و به صورت کلی؛ تا کسی نداشتن پاسپورت يا صفحات خالی و مهر نخورده پاسپورت را رو نکند.

سومين نکته، ادعای حضور «سفرا و ديپلمات‌های اروپايی» در تجمعات است که بايد خود اين کشورها پاسخ دهند؛ به خصوص کشورهايی که برای دو مراسم تنفيذ و تحليف رئيس دولت کودتا، نماينده فرستادند و حال سفرای آنها در معرض اتهام قرار گرفته‌اند!

چهارمين نکته، مخلوط کردن پرونده به اصطلاح «اغتشاشات اخير» با پرونده بمبگذاری شيراز و تحرکات ادعايی ضد امنيتی پس از آن است که حتی بر فرض صحت، معلوم نيست چه ارتباطی با اتفاقات بعد از انتخابات دارد. طوری که بعيد نيست با ادامه جلسات اين دادگاه فرمايشی، شاهد رسيدگی به اتهامات چنگيز خان مغول و محمود افغان و حتی پسر نوح و قابيل و ديگران هم باشيم!

پنجمين گاف بزرگ متن کيفرخواست، اين است که در آن ادعا شده: «منافقين ابطال انتخابات و همچنين سازماندهی و آموزش افراد برای اغتشاش را مدنظر داشته است.» در حالی که فرقه رجوی از معدود گروههايی بود که در اين انتخابات بر شعار تحريم انتخابات پايدار مانده بود.

ششمين گاف، ادعای تامين بودجه بی‌بی‌سی توسط وزارت خارجه انگليس است که نشان می‌دهد متاسفانه پرونده‌سازان حتی از اطلاعات عمومی خوبی هم برخوردار نيستند.

هفتمين گاف، اشاره به شرکت ابراهيم يزدی در کنگره مجاهدين انقلاب و مصاحبه‌های او با روزآنلاين است که نشان می‌دهد حتی همين موارد علنی و آشکار را هم نتوانسته‌اند از بازجويی‌ها و اقرارهای متهمان نقل کنند و می‌توان نتيجه گرفت که بازجويی‌ها بيش از اينها در بن‌بست مانده است.

و هشتمين گاف تا اين لحظه، اين است که از صبح امروز متن کيفرخواست در اختيار خبرگزاری فارس قرار داشت و هر مقدار از آن که در دادگاه نمايشی خوانده می‌شد، به فاصله چند دقيقه در خروجی اين خبرگزاری منتشر می‌شد؛ حال آنکه برای تنظيم و انتشار هرکدام از اين خبرهای طولانی حداقل يک ساعت وقت لازم است.

گفتنی است کيفرخواست جلسه قبلی دادگاه نمايشی نيز آنچنان پر از اشکالات حقوقی و حتی ايرادات اوليه بود که غير از يکی دو حقوقدان، کسی حتی به سراغ ايرادگيری از آن نرفت؛ تا جايی که نام پدر متهمان در آن اشتباه بود و يا نام خانم نوشين احمدی خراسانی، نوشين همدانی ذکر شده بود و يا افرادی که هيچ عضويت يا همکاری با حزب مشارکت نداشتند، عضو يک رکن اين حزب معرفی شده بودند و يا ...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016