چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری نمايندگان در جلسه غير علنی مجلس پيرامون وقايع اخير، ايلنا

در جلسه غير علنی صبح امروز بررسی شد؛
گزارش هيات بررسی کننده از اغتشاشات اخير در خيابان‌های تهران و برخی شهرها

احد خيری، نماينده بستان‌آباد به خبرنگار ايلنا، گفت: به‌دليل درگيری در جلسه غير علنی و غير رسمی صبح امروز، مطالب مطرح شده در آن نيمه کاره ماند.


ايلنا: جلسه علنی صبح امروز مجلس با يک ساعت تاخير آغاز به‌کار کرد، در اين فاصله جلسه غير علنی غير رسمی در صحن مجلس برگزار شد که طی آن محمد حسن ابوترابی فرد، گزارشی از عملکرد هيات بررسی‌کننده که طی دو روز گذشته زير نظر رئيس مجلس تشکيل شده است، ارايه داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين گزارش برآوردی از عملکرد هيات بررسی کننده در خصوص مسايل اخير و اغتشاشات خيابانی ارايه شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حسن کامران، نماينده اصفهان با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به اعتراض برخی نماينده‌ها نسبت به اين گزارش اظهار داشت: قرائت اين گزارش نيمه کاره ماند و به جلسات بعدی مجلس موکول شد تا با حوصله و سعه صدر بيشتر مذاکرات ادامه يابد و در عين حال با سرعت دقت بيشتری نسبت به مسايل کوی دانشگاه رسيدگی شود.
وی در پاسخ به اينکه اين اعتراض از سوی چه نمايندگانی و نسبت به چه موضوعی بود، اظهار داشت: تعداد معدودی از نمايندگان معترض بودند که مشخص نشد اعتراضشان نسبت به چه مساله‌ای بود.
عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با بيان اينکه هيچ يک از مسئولان دولتی در جلسه غير علنی و غير رسمی صبح امروز مجلس حضور نداشتند، ادامه داد: قرار بر اين شد تا هيات بررسی‌کننده اين مساله همچنان به تحقيقات خود ادامه دهد و در عين حال با هواداران نامزدهای انتخابات رياست‌جمهوری دهم نيز رايزنی‌هايی داشته باشد.
کامران گزارش هيات بررسی کننده اغتشاشات اخير در مورد مسايل کوی دانشگاه را خوب ارزيابی کرد و افزود: ادامه فعاليت اين هيات در مورد ديگر مسايل اخير نيز می‌تواند مفيد باشد.
وی با تاکيد بر تفاوت ميان آشوبگران و سوء‌استفاده کنندگان با هواداران نامزدهای انتخابات گذشته، يادآور شد: آشوبگران اخير کسانی هستند که از خارج کشور دستور می‌گيرند، به تخريب اموال عمومی می‌پردازند، آب به آسياب دشمن می‌ريزند.
نماينده مردم اصفهان با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع نمايندگان نامزدها، تصريح کرد: ايشان خواستند تا طرفين انتخابات رياست‌جمهوری اظهارات تندی نکنند و به جامعه آرامش ببخشد.
عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی درپايان تاکيد کرد: که دستگاه‌های ذيربط از جمله وزارت اطلاعات بايد با سرخط‌های اغتشاشات اخير برخورد کرده و عوامل آن را دستگير کند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در ابتدای جلسه علنی صبح امروز ديده شد که محسن نريمان نماينده بابل فرياد می‌زند و برخی نمايندگان با هدايت وی به صندلی، او را به آرامش دعوت می‌کردند.
همچنين احد خيری، نماينده بستان‌آباد به خبرنگار ايلنا، گفت: که به‌دليل درگيری در جلسه غير علنی و غير رسمی صبح امروز، مطالب مطرح شده در آن نيمه کاره ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016