سه شنبه 29 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله شديداللحن ذوالنور، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه، به محسن رضايی و حمايت همه جانبه از احمدی نژاد، انتخاب

- رضايی برای کمک پنهان به اصلاح طلبان وارد شده!

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دولت احمدی نژاد روحيه ضد استکباری در جهان را تقويت کرد و خواب آمريکا را آشفته کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از رخداد، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور دوشنبه شب در نشست سياسی با عنوان "هر کس به جز احمدی نژاد" که در دانشگاه بين‌المللی امام خمينی (ره) قزوين برگزار شد گفت: اگر اصولگرايی در کشور ما حاکم نمی‌شد بسياری از کشورها روحيه ضداستکباری خود را از دست داده بودند و با روی کار آمدن اين دولت اين روحيه در دنيا زنده شد و خواب آمريکا برهم خورد.

ذوالنور افزود: دولت‌های بعد از انقلاب هر کدام محور و مبنايی در حرکتشان داشتند از جمله در دولت هاشمی رفسنجانی حرکت بر محور سازندگی، دولت خاتمی حرکت بر مدار بر توسعه سياسی و در دولت نهم حرکت بر مدار گفتمان خدمت و عدالت بنا بود و براين اساس نيز عمل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: باتوجه به اينکه بنای دولت هاشمی رفسنجانی سازندگی بود، کارهای بزرگی در بخش‌های مختلف نظير جاده، خطوط ريلی، صنايع تبديلی، سد و فضاهای آموزشی انجام شد که نبايد اين کارها را ناديده گرفت ولی ضعف آن دوران اين بود که در آن زمان دنياگرايی، ثروت ‌زدگی، روحيه اشرافی، بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و فاصله فقير و غنی افزايش يافت.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی يادآور شد: در دولت خاتمی چون مبنا توسعه سياسی بود، بنايی برای کار اقتصادی وجود نداشت و در زمينه اقتصادی بيشتر حفظ نرخ تورم و کاهش نارضايتی عمومی مدنظر بود در نتيجه دولت درزمينه زيرساخت‌های اقتصادی کشور برنامه جدی نداشت هر چند در اين دوران نيز کارهای خوبی مانند مجتمع پارس جنوبی صورت گرفت.

وی عنوان داشت: اقدام ديگر در دولت خاتمی تشکيل صندوق ذخيره ارزی بود که در زمان دولت خاتمی ۱۳ ميليارد دلار به اين صندوق واريز شد.

ذوالنور تصريح کرد: در دولت احمدی‌نژاد کارهای عمرانی بيش از همه دولت‌هاست ولی در اين دوران وضعيت نرخ تورم بالا رفت و نمی‌توانيم فقط تورم را به عنوان شاخص ارزيابی بخش اقتصادی در نظر بگيريم چراکه مسائل ديگری نظير توليد ناخالص داخلی، درآمد سرانه، تراز واردات و صادرات و وضعيت اشتغال از جمله شاخص‌های مهم در بخش اقتصاد هستند.

ذوالنور اضافه کرد: دولت نهم دولت پرتحرکی بود و يکی از ارقامی که با آن دولت را زير سئوال می‌برند، درآمد نفت است که می گويند اين درآمد کجا رفته که رئيس جمهور به آن پاسخ خواهد داد البته در اين بين ۷۰ ميليارد دلار مازاد درآمد برنامه‌های مصوب صرف اقدامات عمرانی در استان‌ها و ۳۱ ميليارد دلار نيز وام به بخش صنايع داده شده است.

وی اعلام کرد: در دولت نهم اتفاقات مختلفی را شاهد بوديم که شايد اگر اين اتفاقات در دولت‌های گذشته روی می‌داد وضعيت اقتصادی مانند امروز نبود حتی بدتر بود يکی از اين مسائل تورم جهانی بود که برخی می‌گويند مشکلات موجود را ناشی از وضعيت اقتصاد جهانی ندانيد. وی يادآور شد: در چند ماه اخير نرخ تورم به ۱۴/۷ درصد کاهش يافته که اين رقم بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده ولی باز عده‌ای بيان می‌کنند که در کل دنيا وضعيت به اين صورت است.

ذوالنورافزود: البته ما جدای از دنيا نيستيم و تورم و رکورد اقتصادی، در فضای اقتصادی کشور ما هم اثرگذار است ولی بايد توجه داشت که در دولت نهم، دنيا از بدترين شرايط اقتصادی و بحران‌ها برخوردار بود.

وی با اشاره به افزايش قيمت نفت گفت: در اين دولت اتفاق ديگری که رخ داد، افزايش قيمت نفت بود که در نگاه واقع‌بينانه اين افزايش قيمت از طرفی به ضرر کشور است زيرا اگر بودجه را بر اساس اين درآمد ببنديم و قيمت نفت کاهش يابد، بودجه محقق نمی‌شود ولی اگر قيمت افزايش يابد جنسی که به ازای نفت دريافت می‌کنيم نيز افزايش قيمت می‌يابد و اين امر موجب تورم می شود.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بحث هسته‌ای ايران بيان داشت: در دوران احمدی‌ نژاد سه قطعنامه پياپی عليه کشور ما صادر شد که دشمنان از اين قطعنامه دو هدف داشتند نخست اينکه جمهوری اسلامی را وادار به تغيير رفتار کنند و دوم اينکه با عمليات روانی و بزرگ کردن تاثير قطعنامه، جمهوری اسلامی را در دنيا منزوی و فضايی را درست کنند که مردم دولت را مجبور به تغيير رفتار کنند.

وی افزود: با توجه به اين هدف دشمن، بيان شد که قطعنامه‌ها کاغذ پاره است تا عمليات روانی دشمن خنثی شود، ما اين موضوع را در هشت سال جنگ نيز شاهد بوديم که با وجود برتری دشمن به لحاظ امکانات، بيان می‌شد که سکوهای پوشالی و عنکبوتی دشمن را نابود خواهيم کرد که بيانی حماسی برای ايجاد روحيه است.

ذوالنور ادامه داد: در دولت اصلاحات که بنای آن تنش‌زدايی بود، شاهد بوديم که در مجلس ششم زمانی که آمريکا در کشورهای همسايه حضور يافت، نمايندگان نامه‌ای به رهبر نوشتند که بايد مذاکره با آمريکا را بپذيريم زيرا در تهديد هستيم.

وی عنوان داشت: آمريکايی‌ها و اروپايی‌ها گفتند که غنی‌سازی را تعطيل کنيد و پروتکل الحاقی را امضا کنيد که طبق اين پروتکل الحاقی اگر بازرسان آژانس بخواهند بيايند بايد ويزای دائمی به آنها بدهيم و هرجا را درخواست کردند بايد بازديد کنند و اين فقط شامل مراکز رسمی نيست و هر مرکزی را که شک کنند که احتمال غنی سازی در آن وجود دارند، حق بازرسی دارند، بنابراين ما نمی‌خواستيم پروتکل الحاقی را بپذيريم.

ذوالنور با تعريف و تمجيد از خدمات دولت گفت: با روی کار آمدن دولت نهم اين ديپلماسی تغيير کرد و آنها هرچه تهديد کردند ما پاسخ داديم و ديپلماسی دولت از حال مرعوب و انفعالی به يک ديپلماسی فعال و هجومی تبديل شد که در نتيجه آن شاهد بوديم که چندی پيش اوباما اعلام کرد ايران بايد به عنوان عضو در اجلاس کشورهای ۱+۵ شرکت کند.

وی اظهار داشت: در دولت نهم خصوصی‌سازی از طريق بازار بورس صورت گرفت که در اين روش کسی نمی‌تواند از هيچگونه رانتی استفاده کند و اطلاع‌رسانی برابری نيز برای همه ايجاد شد. وی ادامه داد: روش ديگر دولت برای خصوصی‌سازی واگذاری سهام عدالت بود که تاکنون بيش از ۳۰ ميليون نفر زيرپوشش قرار گرفته اند.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در بحث سهام عدالت پولی از خصوصی سازی وارد صندوق دولت نمی‌شود که قدرت دولت را بالا ببرد، منابع از دست دولت خارج شده و اقساط آن نيز از سود سهام پرداخت می‌شود و به مرور ارزش افزوده ايجاد می‌شود و اين از جمله اقداماتی است که دولت در آن به دنبال شعار و کارهای قارچی برای توجه افکار عمومی نبوده، بلکه منطبق با منافع ملی کار کرده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شخصيت احمدی نژاد افزود: احمدی نژاد نسبت به روسای جمهور گذشته ما و بسياری از مسئولان نظام چهره‌ اخلاقی و متدين‌تری دارد و گرايش به گفتمان امام و گفتمان دينی در رفتار احمدی نژاد تجلی دارد.وی تصريح کرد: در گذشته برای وزير شدن تمايل زيادی وجود داشت ولی در اين دولت اينگونه نيست زيرا رانت وجود ندارد و وزارت يک جايگاه برای فرصت طلبی نيست و وزير از صبح تا شب بايد کار و تلاش کند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعيت فرهنگ در دولت نهم در کشور توضيح داد: در بحث فرهنگ داخلی ارذل و اوباش و کسانی که دين ستيز بودند و تصور کردند که با آمدن احمدی نژاد محدوديت‌های شديدی اعمال می‌شود، نظرشان با روی کار آمدن احمدی نژاد تأمين نشد و افراد متدين نيز که فکر می‌کردند با حاکم شدن اصولگراها هيچ مشکل فرهنگی نخواهد بود نيز تأمين نشد و وضعيتی بينابينی اتفاق افتاد.

ذوالنور در خصوص موقعيت ايران در جهان تصريح کرد: کانديدايی گفته بود ما يک کشور دوست متعهد نداريم در صورتی که ابتدا بايد بيان کنند که چند کشور در گذشته رابطه دوستانه با ما داشتند که امروز اين رابطه را ندارند در حاليکه امروز ما با کشورهای غير متعهد روابط بهتر و قويتری داريم.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره کانديدا شدن محسن رضايی اضافه کرد: ۱۷ گروه در جبهه اصولگرا وجود دارد که برای برخی از اين گروه‌ها موضع محسن رضايی شفاف نيست، چراکه برخی معتقد هستند محسن رضايی برای کمک پنهان به اصلاح طلبان وارد شده است زيرا اگر بخواهند به دليل سابقه فرمانده جنگ بودن محسن رضايی به وی رأی دهند، اين آرا از سبد رأی احمدی نژاد می‌کاهد.

ذالنور با اشاره به فضای سياسی حاکم در کشورعنوان داشت: در دوران احمدی نژاد فضای آرام سياسی در کشور حاکم شد و آن عطش سياسی و شور و حال سياسی به دليل اين آرامش کمتر شد.

وی در خصوص فعاليت صدا و سيما در عرصه انتخابات هم گفت: صدا و سيما در فرصت قانونی و مجازی که دارد می‌تواند نسبت به معرفی کانديداها اقدام کند وعليرغم آنکه احمدی نژاد رئيس جمهور رسمی کشور است و تا زمانی که تبليغات وجود ندارد سفرهای استانی بايد پوشش کامل خبری داده شود اما شاهد سانسور از سوی صدا و سيما هستيم تا به جانبداری متهم نشود.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی يادآور شد: تاکنون ۴۷۵ نفر در انتخابات ثبت نام کردند، با چه مجوزی تريبون صدا و سيما در اختيار افرادی مثل ميرحسين موسوی، کروبی و محسن رضايی قرار می گيرد اما بقيه که مشهور نيستند بی بهره اند که اين امر صحيح نيست.





















Copyright: gooya.com 2016