سه شنبه 6 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگیری یک ایرانی مظنون به دست داشتن در انفجار الحسین در مصر، العربیه.نت

قاهره - العربیه.نت (مصطفى سليمان)

ادامه جستجو برای یافتن دو پاکستانی که از بحرین عازم قاهره شده اند.

طبق آخرین گزارش درباره ی انفجار روز گذشته نزدیک مسجد تاریخی امام حسین در قاهره که منجر به قتل یک دختر جوان فرانسوی شد، پلیس مصر امروز دوشنبه 23-2-2009 از دستگیری یک شهروند ایرانی که در هنگام وقوع انفجار درخارج هتل محل اقامت خود در نزدیکی منطقه انفجار قرار داشت خبر داد .

به گفته برخی منابع "شاهدان عینی می گویند هنگامی که افراد پلیس به دنبال پرتاب بمب از طبقات بالای هتلی در نزدیکی مسجد امام حسین در قاهره به بالا رفتند، با یک ایرانی که درحال پایین آمدن بود روبرو شدند واو را دستگیر کردند، اما هنوز اتهامی علیه وی اعلام نشده است ".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است که مقامات مصری از افشای نام این شهروند ایرانی بازداشت شده خود داری می کنند، زیرا آنان تنها به وی مشکوک شده اند . پیشتر منابع پلیس از بازداشت 14 تن که سه پاکستانی در میان آنان وجود دارند خبر داده بودند، در شرایط مشابه ،معمولا پلیس مصر افراد دستگیر شده را پس از بازجویی آزاد می کند.

این منابع به "العربيه.نت" گفتند تاکنون اتهامی علیه افراد مظنون اعلام نگردیده است، وتنها روال معمولی تحقیق وبازجویی از کسانی که در منطقه انفجار حضور داشتند، من جمله میهمانان هتلی که یکی از آنان ایرانی است ، ادامه دارد" .

همچنین جستجوی دستگاه های امنیتی برای دستگیری دو پاکستانی که به شدت در مظان اتهام هستند، ادامه دارد، این دو با در اختیار داشتن ویزای ترانزیت از بحرین عازم قاهره شده بودند .

پليس مصر مى گويد تا كنون چهارده مظنون را در ارتباط با بمب گذارى شب گذشته در بازار عاديات منطقه الحسین واقع در شهر قاهره، بازادشت كرده است ، در اين انفجار يك دختر 17 فرانسوى كشته ودست كم 21 تن ديگر زخمى شدند.

گزارشگر شبكه تلويزيونى "العربيه" گفت، مقامت امنيتى 14 مظنون را كه 3 تن آنان از اتباع پاكستان هستند مورد بازجويى قرار دادند.

منابع پليس افزدوند، بازداشت شدگان هنگام انفجار بمب يكشنبه شب در محل حادثه حضور داشتند، و برخى از آنان در شب حادثه و بقیه بامداد روز بعد دستگير شدند، منابع مذكور در مورد اينكه آيا مدارك ويا شواهدى عليه مظنونان در دست دارند ؟ اطلاعاتی را ارائه نكرده اند.

اين بمب كه در نزديکی بازار تاريخی "خان الخليلی" منفجر شده اولين حمله از اين نوع پس از حمله به جهانگردان در آوريل سال 2005 می باشد، وهمچنان نخستين حمله در مصر است كه پس از انفجار آوريل 2006 در تفريحگاه دهب واقع در سينا صورت مى گيرد.

گفتنى است كه در ميان زخميان 13 جهانگرد فرانسوى، 3 تبعه سعودى، يك آلمانى، وسه شهروند مصرى وجود دارند.هنوز هيچ جهتى مسؤوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است.

كارشناسان معتقدند، احتمالا يك گروه كوچك مصرى ناراضی در این انفجار دست دارد چنانكه قبلا نیز دو حمله مشابه را در سال 2005 انجام داده است .
احتمال مى رود اين حادثه باعث كاهش سفر جهانگردان به مصر شود، وبه درآمد جهانگردى در این کشور كه 7 در صد از مجموع درآمد هاى اين كشور را تشكيل مى هد آسيب برساند.

در پی وقوع حمله، پلیس منطقه را محاصره كرده وجستجوبرای یافتن مظنونان احتمالى ديگر ادامه دارد.





















Copyright: gooya.com 2016