پنجشنبه 19 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقامات مصری از تعيين جايزه يک ميليون دلاری برای اعدام حسنی مبارک به خشم آمدند، عصر ايران

مقام مصری گفت: اينجا انگليس يا آمريکا نيست. بلکه اينجا ايران است و امکان برنامه ريزی و سازماندهی هر واقعه ای وجود دارد. اگر عمل تحريک آميزی صورت گرفته دولت مسوول آن است و بايد اقدامات لازم را برای توقف آن به عمل آورد.

مقامات مصری از تعيين جايزه يک ميليون دلاری توسط دانشجويان ايرانی برای اعدام انقلابی «حسنی مبارک»، رئيس جمهور مصر، به دليل همراهی اين کشور با سياست های اسرائيل در غزه به خشم آمدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش عصر ايران وزيران دولت، تعدادی از اعضای پارلمان و مفسران رسانه های مصری از ايران خواستند ترتيب محاکمه و مجازات دانشجويانی را که خواهان ترور مبارک شده اند، فراهم کند."

به نوشته روزنامه اسرائيلی جروزالم پست، اين بيانيه هفته گذشته توسط گروه های دانشجويی ايران (متحصنين در فرودگاه مهرآباد) صادر و در خبرگزاری فارس منتشر شد.

براساس اين بيانيه مبلغ يک ميليون دلار به افرادی که در هر گوشه از دنيا موفق به اعدام انقلابی رئيس جمهور مصر شوند تعلق خواهد گرفت.

وزيران دولت و مقامات پارلمان مصر با «تحريک آميز» توصيف کردن اين بيانيه از تهران خواسته اند عاملان آن را محاکمه و مجازات کند.

اين در حالی است که مقامات ايرانی تاکيد می کنند: "اين اقدام از سوی تشکل های غيروابسته به دولت صورت گرفته و بيانگر موضع رسمی تهران نيست."

«مصطفی الفيقی»، رئيس کميته روابط خارجی مجلس مصر در اين خصوص ادعا کرد: "تحريک کنندگان بايد به خاطر اقدامات خود مجازات شوند، تحريک به آدم کشی، جرمی است که هم از سوی قوانين بين الملل و هم قوانين دولتی قابل پيگرد و مجازات است."

وی همچنين در خصوص اصرار دولت ايران بر عدم انتساب خود به خبرگزاری فارس مدعی شد: "در کشوری مثل ايران غيرممکن است خبرگزاری ها يا سازمان ها تحت کنترل دولت نباشند."

اين مقام مصری افزود: "اينجا انگليس يا آمريکا نيست. بلکه اينجا ايران است و امکان برنامه ريزی و سازماندهی هر واقعه ای وجود دارد. اگر عمل تحريک آميزی صورت گرفته دولت مسوول آن است و بايد اقدامات لازم را برای توقف آن به عمل آورد."

اين اظهارات در حالی صورت می گيرد که تنش بين ايران و مصر بر سر بحران غزه به اوج خود رسيده به نحوی که اخيرا اعلام شد: "جنبش عدالت خواه دانشجويی با همکاری تعدادی از سازمان ها و تشکل های مردمی به نشانه اعلام انزجار از بستن گذرگاه رفح توسط دولت مصر جايزه يک ميليون دلاری را برای ترور حسنی مبارک تعيين کرده است."





















Copyright: gooya.com 2016