دوشنبه 9 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ تُند وزیر خارجۀ مصر به رهبر حزب الله لبنان، رادیو فرانسه

یک روز پس از آنکه شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان مردم مصر را به تظاهرات میلیونی علیه حکومت این کشور فراخواند، احمد ابوالغیط، وزیر خارجه مصر، در پاسخی شدید اللحن و بی آنکه مستقیماً نامی از رهبر حزب الله ببرد، گفت : "دیروز یک نفر مردم مصر را به تظاهرات خیابانی برای ایجاد هرج و مرج در این کشور فراخواند. به بیان دیگر، آنان می خواهند فضایی مشابه آنچه در کشور خود کرده اند در مصر ایجاد کنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر امور خارجۀ مصر که این پاسخ را در آنکارا طی یک مصاحبۀ مطبوعاتی بیان کرد، همچنین گفت : "این فرد[یعنی شیخ حسن نصرالله] همچنین نیروهای نظامی مصر را مورد خطاب قرار داده است، بی آنکه بداند که مأموریت اصلی نیروهای نظامی مصر دفاع از این کشور و در صورت لزوم دفاع از آن در مقابل افرادی چون شماست."

احمد ابوالغیط تأکید کرده است که مرز میان مصر و نوار غزه در منطقۀ رفح همچنان باز است تا از این طریق هم کمک های بشردوستانه وارد غزه شوند و هم فلسطینیان زخمی به مصر منتقل شده و مداوا شوند. روز یکشنبه رهبر حزب الله لبنان شیخ حسن نصرالله از مردم مصر خواسته بود که با راه انداختن تظاهرات میلیونی در سراسر کشور حکومت و ارتش مصر را ناچار کنند که مرز رفح را به سوی پناهجویان فلسطینی باز کنند. دیروز پلیس مرزی مصر در رفح برای جلوگیری از ورود پناهجویان فلسطینی به این کشور اقدام به تیراندازی هوایی کرده بود. رهبر حزب الله لبنان در سخنان خود همدستی و سازش برخی رژیم های عربی با اسرائیل به ویژه رژیم هایی که با این کشور قرارداد صلح امضا کرده اند را مورد سرزنش قرار داد و گفت : حکومت مصر نباید با بهره برداری از جنگ جاری بر سازمان حماس فشار آورد.





















Copyright: gooya.com 2016