جمعه 3 خرداد 1387

حداد عادل: تثبيت قيمت بنزين از مهم ترين مصوبات مجلس هفتم بود، آفتاب

آفتاب: حدادعادل گفت: « انتظار ما از مجلس هشتم اين است که به مسايل واقعی مردم توجه کند. چرا که می دانيم امروز مشکلات تورم و گرانی بر دوش مردم سنگينی می کند و تلاش ما اين است که با همکاری دولت اين بار را سبک کنيم».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، غلامعلی حداد عادل، رييس مجلس شورای اسلامی در سخنان پيش از خطبه های نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اينکه مجلس هفتم به پايان رسيده و يکشنبه هفته آينده آخرين جلسه آن برگزار می شود و هفتم خرداد نيز مجلس هشتم افتتاح می گردد گزارشی از عملکرد مجلس را ارائه کرد.

وی با بيان اين که مجلس مرکب از نمايندگان مردم از سراسر کشور است و کار بزرگ آن قانونگذاری و نظارت بر کار مسئولان و مجريان است گفت:« مجلس به تمثيل امام راحل کارش قانون گذاری برای حرکت قوه مجريه است».

وی با اشاره به موضوع هسته ای کشور افزود:« از آنجا که اين مسئله مربوط به استقلال کشور بود و بيگانگان با دخالت های خود محدوديت هايی برای ما ايجاد کرده بودند مجلس هفتم نه تنها در برابر مطامع آنان کوتاه نيامد بلکه در برابر تهديدات آنان ايستادگی کرد».

حداد عادل با اشاره به اين که با موافقان و مخالفان در چارچوب قانون برخورد شد گفت:« نمايندگان مجلس هفتم به مسائل و مشکلات واقعی عموم مردم توجه داشتند و در پی گره گشايی از آنان بودند».

حداد عادل با اشاره به اينکه در نطق های پيش از دستور هيچ گاه حرمت شکنی، هنجار شکنی و مخالفت با ارزش ها ديده نشد تاکيد کرد:«اين نطق ها کلامی نبود که دل دشمنان را شاد کند».

وی تعامل با دولت را از ويژگی های مجلس هفتم دانست و گفت: «از آنجايی که تضعيف قوای سه گانه به فرموده امام ناروا است بنای ما در مجلس همکاری با دولت و قوه قضائيه با حفظ استقلال مجلس بود و رهبر معظم انقلاب هم همواره ما را به اين امر ترغيب می کردند».

رييس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:« کار دشواری بود که از سويی استقلال مجلس حفظ شود و از سويی ديگر دولت به مقاصد خود برسد. اما مجلس سعی می کرد همواره نظرات کارشناسانه بدهد».

وی افزود:« در مجلس هفتم تلاش بر اين بود که دفاع از حقوق قانونی ملت به جدال و ستيز بين قوا تبديل نشود».

حداد عادل متذکر شد:« از بيرون عده ای که وحدت دولت و مجلس را نمی پسنديدند مرتباً مجلس را تحريک می کردند و اگر با دولت موافقت می شد می گفتند مجلس کوتاه آمده و دنباله روی دولت شده و در مقابل اگر با لايحه ای مخالفت می شد می گفتند ميان اصولگرايان اختلاف افتاده است».

وی ادامه داد: «ما مجلس را به نحوی به پايان رسانديم که وحدت بين قوای مردمی حفظ شد و در آينده هم بر همين صراط حرکت خواهيم کرد».

حداد عادل با اشاره به مهمترين مصوبات مجلس هفتم گفت:«در عمر چهار ساله مجلس هفتم طرح تثبيت قيمت ها تصويب قانون بودجه سال ۸۴ و تثبيت قيمت بنزين از جمله مهمترين مصوبات مجلس هفتم بود».

وی از تصويب قانون مديريت خدمات کشوری به عنوان يکی از کارهای بزرگ مجلس هفتم ياد کرد و گفت:« انگيزه نمايندگان در پيگيری اين قانون مشاهده تبعيضی بود که در دستگاه های حکومتی و دولتی ميان حقوق کارمندان وجود داشت؛ دو کارمند با مدرک تحصيلی و سابقه خدمت مشابه در دو دستگاه مختلف حقوقی نابرابر دريافت می کردند و ما اين را مغاير با شعار عدالت می دانيم. لذا بر سر تصويب اين قانون که در زمان دولت قبلی به مجلس آمد، کار زيادی کرديم و در واقع از نظر ما قانونی بود برای اصلاح نظام اداری کشور که در مجلس هفتم به تصويب رسيد».

حدادعادل در اين باره افزود:« اين قانون با مذاکرات مختلف از مرحله شورای نگهبان عبور کرده و در حال حاضر منتظريم دولت آيين نامه های آن را تصويب کند و به اجرای آن بپردازد».

رييس مجلس هفتم، تصويب لايحه اجرای سياست های کلی اصل ۴۴ را از ديگر اقدامات مهم مجلس هفتم دانست و اظهار داشت: «ما اين سياست های کلی را که از جانب مقام معظم رهبری به مجلس و قوای ديگر ابلاغ شده بود را مهم دانسته و آن را حلال بنيادی بسياری از مشکلات اقتصادی می دانستيم و می دانيم».

وی ادامه داد: «مجلس کميسيون ويژه‌ای برای تصويب اين سياست ها ايجاد کرد که موفق شد اين قانون را تصحيح کند و به موقع در مجلس به تصويب رسيد و فعلاً مراحل نهايی تصويب خود را در مجمع تشخيص مصلحت نظام طی می کند».

حداد عادل خاطر نشان کرد:« مجلس هفتم در همکاری با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون اينکه کار تبليغاتی کرده و جنجال ايجاد کند، کار خود را ادامه داد و کميسيون اصل ۹۰ در حدود ۵۰ پرونده را رسيدگی کرد و نتيجه آن را به قوای مجريه و قضائيه فرستاد».

وی اضافه کرد:« مسئله سهميه بندی بنزين در بودجه سال ۸۶ اقدام ديگری بود که اگر چه در ابتدای کار مشکلاتی را برای برخی ايجاد کرد، ولی کار درستی بود و امروز با اجرای درست سهميه بندی، صرفه جويی خوبی در قطع دستان وابسته به بيگانه صورت گرفته است».

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی ديگر از قوانين مهمی که در مجلس هفتم به تصويب رسيده، بيان داشت: «مجلس در امور فرهنگی، قضايی، مسائل مربوط به زنان و جوانان و خانواده، صنعت و معدن قوانين متعددی تصويب کرده و علاوه بر قانون گذاری در امر نظارت هم فعال بود و از همه ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده کرد و ما توانستيم حضور نمايندگان مجلس در شوراهای مختلف را ساماندهی کنيم که در مجالس قبلی چنين کاری نشده بود».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اينکه مرکز پژوهش ها نيز مددکار مجلس در تصويب قوانين بود، گفت: «توانستيم در اين دوره مجمع مجالس آسيايی را تشکيل دهيم که دبيرخانه آن به صورت دائمی در تهران است و دبير کل آن نيز از ايران تعيين شده و اين خود اقدامی بود برای ارتقاء جايگاه کشور و نشانه اعتماد کشورهای آسيايی به مديريت کشور ما بود».

حداد عادل تاکيد کرد:« هر چند ممکن است نقص هايی در کار اين دوره از مجلس وجود داشته باشد ولی چهره عمومی مجلس هفتم به لطف الهی مثبت بود و همه اينها باعث رضايت مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی شد».

وی در ادامه بخش هايی از سخنان مقام معظم رهبری خطاب به نمايندگان مجلس هفتم را قرائت کرد و اظهار داشت:« در هشتم خرداد ماه سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسيديم و از آنجايی که آخرين ديدار دوره هفتم با رهبری بود، ايشان فرمودند: «"آنچه در مورد اين دوره از مجلس می توانم عرض کنم و جمع بندی که تا امروز از اين مجلس در ذهن است، به نظر من جزو دوره های خوب مجلس محسوب می شود؛ از جهتی اين ترکيب در يک فضای نامناسب روييد؛ مثل گياه يا درختی که در ميان سنگلاخ می رويد و محکم تر و استوار تر است مجلس شما اينگونه است. يک ملت چيزهايی را در ذهن خود نگه می دارد و آنها به فهم و بصيرت ملت تبديل می شود؛ از خواست ملت اين مجلس جوشيد و خطوط اساسی و خوبی هم حقاً و انصافاً تعقيب شد. مجلس نشان داد که به طبقات ضعيف در جامعه اهتمام می ورزد. يکی از خطوط اساسی مهمی که بايد از آن ياد کنيم مواضع قاطع شما در قضيه هسته ای بود که خيلی خوب عمل کرديم».

رييس مجلس هفتم خاطر نشان کرد: «رضايت رهبری که انشاء الله رضايت خدا را در پی داشته باشد، سند افتخار ماست که توانستيم آن را کسب کنيم و نشانه آن هم اين بود که مردم با آرامش و اطمينان خاطر خوبی در انتخابات مجلس هشتم شرکت کردند و به مشی و روش مجلس هفتم رأی دادند».

وی با بيان اينکه در انتخابات مجلس هشتم صورت کلی و شاکله مجلس هفتم عوض نشد، گفت: «مردم با رأی خود به اصولگرايان، ادامه راه مجلس هفتم را خواستار شدند».

حداد عادل در پايان با تشکر از شرکت غيرتمندانه و هوشمندانه مردم در انتخابات مجلس هشتم، تاکيد کرد:« انتظار ما از مجلس هشتم اين است که به مسايل واقعی مردم توجه کند. چرا که می دانيم امروز مشکلات تورم و گرانی بر دوش مردم سنگينی می کند و تلاش ما اين است که با همکاری دولت اين بار را سبک کنيم».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل: تثبيت قيمت بنزين از مهم ترين مصوبات مجلس هفتم بود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016