یکشنبه 5 خرداد 1387

رای گیری در جلسه یکشنبه اصولگرایان مجلس هشتم بین لاریجانی و حداد عادل، مهر

نایب رئیس مجلس هفتم ضمن اعلام اینکه در دو سال اخیر سند چشم انداز کشور مغفول ماند و دولت حاضر به پذیرش تئوری اقتصادی برای کشور نبود ، از توافق برای رای گیری اولیه در جلسه غیر علنی فردای (یکشنبه) اصولگرایان مجلس هشتم بین لاریجانی و حداد عادل برای ریاست مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشستی با اعضای این تشکل در دفتر جامعه اسلامی مهندسین به تحلیل آخرین شرایط اصولگرایان در آستانه تشکیل مجلس هشتم و دیدگاه هایش درباره عملکرد دولت و ضرورت های مجلس جدید پرداخت.

وی درباره عملکرد مجلس هفتم گفت: سخنان مقام معظم رهبری در مورد مجلس هفتم بهترین ملاک برای شناخت وضعیت و عملکرد این مجلس است.

باهنر با بیان اینکه مدیریت کلان مجلس هشتم به عهده 26 نفری خواهد بود که در قالب هیئت رئیسه دائمی و روسای کمیسیونهای مجلس تعیین خواهند شد ، گفت: تا قبل از تعطیلات 14 و 15 خرداد تکلیف هیئت رئیسه دائمی مجلس روشن می شود.

وی گفت: بیش از 200 نفر از نمایندگانی که انتخاب شده اند اصولگرا هستند و این تعداد تاکنون برای هماهنگی با هم جلسات متعددی داشته اند.

نایب رئیس مجلس هفتم گفت: کارگروهی خاص در مجلس هشتم برای پیگیری لوایح و طرح های باقی مانده از مجلس هفتم تشکیل می شود و اساسنامه فراکسیون اصولگرایان هم مورد بازنگری قرار می گیرد.

وی در مورد انتخاب رئیس مجلس هشتم نیز گفت: فردا بعدازظهر رای گیری غیر رسمی اصولگرایان بین آقایان حداد و لاریجانی انجام می شود و رقابت در صحن مجلس نخواهد بود. هر دوی این بزرگواران قبول کرده اند که تمایل اکثریت اصولگرایان به هر کس بود طرف دیگر کنار بکشد.

باهنر گفت: رقابت درون سازمانی و درون فراکسیونی اشکالی ندارد امانباید در صحن علنی رقابت پیش بیاید که مثلا دو اصولگرا با هم دعوا کنند و یک اصلاح طلب رئیس شود یا سنگ تعادل رقابت شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بیان اینکه ترکیب کمیسیونها هم ظرف یک ماه قبل از آغاز مجلس هشتم مشخص خواهد شد گفت: ما در رابطه با سیاستهای کلان مجلس هشتم دو چراغ راهنما داریم که تعیین کننده خواهد بود و این دو عبارتند از سند چشم انداز 20 ساله که مهمترین سند بالادستی تصویب شده بعد از انقلاب است و سیاست های اصل 44 که باید دقت کنیم که دولت آنها را درست اجرا کند.

نایب رئیس مجلس هفتم بابیان اینکه دو سال طول کشید تا دولت را قانع کنیم که اقتصاد کشور نیاز به تئوری دارد و صرفا با دیدگاه مهندسی نمی شود کشوررا اداره کرد خاطرنشان کرد: از نظر مهندسی عبور رشته کوه البرز از سوراخ سوزن ممکن است یعنی باید کوه را پودر کرد و این پودر را از سوراخ عبور داد اما بحث این است که آیا این کار توجیه اقتصادی دارد یا اصولا مفید است یا نه.

وی گفت: در ارتباط با تورم بحث ما این بود که بالاخره باید یک تئوری اقتصادی را پذیرفت اما مقامات اجرایی می گفتند این تئوری ها فقط کار را کند می کند و می توان بدون آنها هم کار کرد.

باهنر تصریح کرد: بدون تئوری اقتصادی پول نفت داشتن خیلی بدتر از نداشتن پول نفت است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه توجیه وضعیت بد اقتصادی با وجود افزایش قیمت نفت دشوار است گفت: قیمت نفت بالاتر می رود ولی وضع مردم بدتر می شود. البته خوشبختانه امروز همه قبول کرده اند که تورم وجود دارد تا دو سه ماه قبل می گفتند تورم کار فلان بانک خصوصی و چند بنگاه معاملاتی است ولی امروز دیگر این حرفها خریداری ندارد.

باهنر با اشاره به اینکه نباید سهم تورم جهانی را در اقتصاد نادیده گرفت گفت: کار مبرم مجلس هشتم مهار تورم است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر همه ما سر خط بیاییم و حرفهای علمی همدیگر را قبول کنیم این تورم را می شود ظرف 3 تا 4 ماه مهار کرد البته جبران آن سه چهارسالی طول می کشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تزریق های غیر طبیعی نمی توان اشتغال ایجاد کردو آن را حفظ کرد گفت: ما در چند سال گذشته در مورد سند چشم انداز حرکت جامع و معادلی نیز نداشتیم و حتی می توانم بگویم چشم انداز مغفول واقع شده بود.

باهنر با تاکید بر اینکه سیاست خارجی کشور هم بایدبهتر مدیریت شود گفت: مهمترین موضوع سیاست خارجی ما در طول 3 - 4 سال اخیر موضوع هسته ای است. ما در رابطه با سیاست هسته ای با خارجی ها دو جمله بیشتر نداریم. دسترسی به فناوری هسته ای حق مسلم ماست و ما این فناوری را برای اهداف نظامی نمی خواهیم.

وی افزود: مردم پذیرفته اند برای الحاق حق هسته ای باید هزینه بدهند البته این هزینه را نباید با ندانم کاری های خود افزایش بدهیم. اشتباه است اگر کسی فکر می کند با افزایش هزینه موفقیت هم بیشتر می شود ماباید حداقل هزینه را بپردازیم.

نماینده مجلس هفتم در ادامه سخنان خود به لزوم تثبیت مدیریت ها در کشور اشاره کردو گفت: اگر چه ترمیم و تغییر کابینه حق دولت است ولی اگر درست انجام نشود می تواند تهدید باشد. اینکه همیشه وزرا احساس کنند در حال رفتن هستند این فرصت برای دولت نیست و ایجاد احساس تزلزل خسارت عظیمی را وارد می کند.

وی گفت: نوع ترمیم ها باید اصلاح شود و الان از یک سال و نیمی که از دوران خدمت آقای احمدی نژ اد باقی مانده هر ترمیمی که قرار است اتفاق بیفتد باید زودتر انجام شود تا مسئولین فعلی دولت ، وزرا و فرمانداران احساس کنند دیگر تا آخر دولت تغییری ایجاد نمی شود.

باهنربا بیان اینکه ترمیم کابینه نباید یک روش باشد گفت: مقامات باید احساس امنیت شغلی کنند.

وی در ادامه این نشست به سئوالات حاضران پاسخ گفت.

به گزارش مهر ، باهنر در پاسخ به سئوالی در مورد لزوم توجه بیشتر به سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات گفت: این حرف درستی است . ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست های برنامه پنجم را در دستور کار قرار داریم. دولت پیشنهادهایش را داده است و مجمع باید آنها را تصویب کند. و طبق اصل 110 قانون اساسی مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع آنها را ابلاغ می کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوالی در مورد تعامل و ارتباط دولت با مجلس هفتم گفت: رئیس جمهور از مجلس هفتم گلایه دارد که مانع عملکرد و اقدامات دولت بود.

وی افزود: مجلس هفتم به اندازه توان خود استقلالش را حفظ کرد و هم همراهی و همدلی با دولت نشان داد.

باهنر در مورد دلیل عدم حمایت صریح از نامزدی لاریجانی یا حداد برای ریاست مجلس هشتم گفت: من به شخصه نگران برخی اختلافات در مجلس هشتم هستم و این مورد را با هر دو نامزد محترم مطرح کرده ام که موضع رسمی علیه له یا علیه هیچکدام را نگیرم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد مهار تورم گفت: تورم فعلی 22 درصد شده که اگر دولت و مجلس هماهنگ بودند این تورم در حد 13- 14 درصد باقی می ماند.

باهنر ابراز امیدواری کرد در مجلس هشتم اصولگرایان کمترین اختلاف را با هم داشته باشند.

یکی از حضار در مورد احتمال کاندیداتوری غلامعلی حداد عادل برای ریاست جمهوری سئوال کرد که باهنر پاسخ داد هنوز بحثی در این مورد نداشته ایم ، البته این بحث ها تا 3- 4 ماه دیگر آغاز می شود.

وی گفت : زود رس بودن بحث انتخابات ریاست جمهوری آفت هایی دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رای گیری در جلسه یکشنبه اصولگرایان مجلس هشتم بین لاریجانی و حداد عادل، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016