سه شنبه 10 مرداد 1385

بیانیه‌ اتحادیه‌ دموکراتیک دانشجویان کرد در خصوص درگذشت اکبرمحمدی، موکریان

موکریان : بمناسبت درگذشت اکبر محمدی ، اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد دانشگاههای ایران در بیانیه ای به تحلیل این حادثه و وظیفه و نقش دانشجویان دربه چالش کشیدن قدرت ومحروم ماندن زندانیان سیاسی از حقوقشان پرداخته است .

متن کامل بیانیه در زیـرآمده است :

«حقوق شهروندان، ناموس حاکمیت است»
دانشجو آه مظلومان را فریاد می‌زند تا خواب را از چشمان مسئولان بی‌کفایت بِرُباید و تدبیر عقلانی جای خواب و خیال موهوم را بگیرد. اما متأسفانه انگار دراین دیار آن‌چه همیشه تکرار می‌شود، تاریخ است و آن‌چه نه تکرار حتی یک‌بار هم اتفاق نمی‌افتد، "عبرت" است. زبان غیرپاسخگو نتیجه‌ی منطقی گوش ناشنواست.
دانشجو همچون یکی از محورهای اساسی جامعه‌ی مدنی این حق و شاید تکلیف را دارد که آزادانه قدرت را به چالش کشیده و خواستار ادای حقوق جامعه و پاسخگویی از جانب قدرتمندان باشد، بی‌گمان هرگونه مانعی برسرراه این ارتباط دوسویه سالب مشروعیت مسببان خواهد بود.
هفت سال پیش در دولت اصلاحات اکبرمحمدی دانشجوی فعال، منتقد و معترض در حادثه‌ی کوی دانشگاه، حاکمیت محکومیتش را تحکیم بخشید تا درس عبرتی باشد برای منتقدان و معترضان؛ اما این زبان منتقد هرگز اعلان حقیقت را به سکوت مصلحت نفروخت و امروز با مرگ خود در دولت اصولگرا حسرت شنیدن یک "آخ" را بر دلشان گذاشت. بی‌تردید این فاجعه نشان از محروم ماندن زندانیان سیاسی از حقوق اولیه‌شان دارد و با توجه به پیشینه‌ی این قضایا عدم توجه‌ی اراده‌ی حاکمیت برای جلوگیری از تداوم این روند مشهود است.
قوه‌ی قضائیه از زمانی که نه در شأن یک داور بلکه در قدوقواره‌ی یک بازیگر در میدان رقابت مدنی و سیاسی حضوریافته است، البته که نتیجه‌ی بازی از قبل مشخص خواهد بود. باتوجه به مرگ اکبرمحمدی و وجود سوالات و ابهامات بسیار پیرامون آن، آن‌چه ضرورتش غیرقابل انکار است، پاسخگویی مسئولان زندان و قوه‌ی قضائیه در خصوص این حادثه است، چراکه زندانی محکوم به تحمل دوران محکومیت خویش است نه تهدیدهای جانی و روانی.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحادیه‌ی دموکراتیک دانشجویان کرد ضمن تسلیت این فاجعه به جامعه‌ی دانشگاهی روشنفکران، فعالان مدنی و خانواده‌ی محترم ایشان، خواستار پاسخگویی سریع و صریح مسئولین امر در جهت شفاف‌سازی علت مرگ ایشان است.
اتحادیه‌ی دموکراتیک دانشجویان کرد

خسرو کردپور، روزنامه نگار ، کردستان
www.mukrian.blogsky.com
khosrow_kurdpoor@yahoo.com

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه‌ اتحادیه‌ دموکراتیک دانشجویان کرد در خصوص درگذشت اکبرمحمدی، موکریان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016