یکشنبه 15 مرداد 1385

گردهمايی کم سابقه ايرانيان در شهر کلن آلمان در رابطه با کشته شدن اکبر محمدی

گردهمآيی اعتراضی در رابطه با کشته شدن اکبر محمدی به تجمعی بزرگ و کم سابقه با حضور صدها تن از ايرانيان آزاديخواه از گرايش های کاملا متفاوت در شهر کلن منجرشد!

يک گروه کوچک از هواداران حزب الله در شهر کلن با تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات درگير شد!

مسولان محترم رسانه های گروهی!
روز شنبه ۵ آگوست از ساعت ۶ بعد از ظهر جمع بسيار کثيری از ايرانيان آزاديخواه با گرايش هايی کاملا متفاوت در حضوری بی سابقه و پرشور در مرکز شهر کلن گردهم آمدند .

تظاهرکنندگان که عکس های اکبر محمدی و شمع در دست داشتند با خواندن متون و ايراد سخنرانی های گوناگون تنفر خود را از اين جنايت تازه جمهوری اسلامی اعلام داشتند و بادادن شعارهای متعدد عليه جمهوری اسلامی، خواستار آزادی همه زندانيان سياسی شدند.

اين گردهمآيی که از لحاظ تنوع و تعداد شرکت کنندگان و نيز ابراز خشم شديد عليه جمهوری اسلامی کم سابقه بود، حدود ۳ ساعت ادامه داشت و در نهايت در پايان مراسم هنوز تعدادی از نمايندگان احزاب و گروه های شرکت کننده به علت کمبود وقت و کثرت داوطلبان، موفق به ايراد سخنرانی نشده بودند.

در نزديک پايان مراسم گروهی از هواداران حزب الله ساکن در شهر کلن با شنيدن شعارهايی که عليه جمهوری اسلامی داده ميشد به تظاهر کنندگان نزديک شده و به درگيری با آنان پرداختند که با حضور پليس، آنان از محل دور شدند.

در يکی از سخنرانی های ايرادشده در مراسم،سخنران بااشاره به شباهت وضع امروز ايران با سال ۱۳۶۷ اظهار داشت که:
" رژيم در آن زمان سرکوب را تشديد کرده بود تامخالفان ادامه جنگ با عراق جرات ابراز مخالفت نداشته باشند ودر نهايت بعداز به کشتن دادن يک ميليون تن از قصد تسخير عراق دست برداشت و برای به زير سوال نرفتن ادامه حياتش از سوی مردم و تشديد جو ارعاب علاوه بر همه اينها هزاران زندانی سياسی را نيز قتل عام کرد وامروز جمهوری اسلامی برای کشتن جرات ابراز مخالفت با سياستهای به غايت خطرناکش در مورد اتم و مساله فلسطين، با سرکوب وکشتن امثال اکبر محمدی و امثال او سعی دارد تا هر گونه جرات ابراز مخالفت را در جامعه در نطفه خفه کند و در صورت عدم مقابله جدی و هماهنگ ما دوباره زندانيان سياسی و همه مردم بهای سنگينی خواهند پرداخت".

از جمله شعارهای داده شده دراين تظاهرات شعارهايی بود نظير:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"ايرانيان بيدارند، از جنايت بيزارند" و يا "ايرانيان بيدارند، از اين رژيم بيزارند!"

اين گردهم آيی به دعوت جمعيت دفاع از زندانيان سياسی ايران – کلن و نيز کانون ره آورد آخن و همکاری صميمانه و پشتيبانی بسياری از افراد منفرد و سازمانها و تشکل های گوناگون برگزار شد.

جمعيت دفاع اززندانيان سياسی ايران – کلن
کانون ره آورد - آخن

۱۵ شهريور ۱۳۸۵

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گردهمايی کم سابقه ايرانيان در شهر کلن آلمان در رابطه با کشته شدن اکبر محمدی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016