یکشنبه 15 مرداد 1385

گزارشی از تظاهرات استکهلم برای اکبر محمدی، همراه با عکس

گزارشگران: سياوش فرجی و شهاب فيضی

قتل اکبر محمدی دانشجوی دستگيرشده در حوادث ۱۸ تير ۱۳۷۸موجی از اعتراضات را در داخل و خارج کشور بر انگيخت. بيش ازهزار تن از ايرانيان مقيم استکهلم نيز همزمان با ديگر کشورها در مراسم با شکوهی در ميدان اصلی شهر شرکت کردند.قتل اکبر محمدی نه اولين و نه آخرين جنايت اين حکومت است.او چهره آشنای جنبش دانشجويی ايران بود که در حوادث ۱۸ تير ۱۳۷۸ دستگير شد که ابتدا به مرگ و بعد با فعاليت ايرانيان در داخل و خارج وهمچنين با اعتراض مجامع حقوق بشری باعث عقب نشينی حکومت شد و حکم ۱۵ ساله گرفت.اکبر برای ايرانيان مقيم استکلهم نيز با توجه به مصاحبه های راديوی او چهره ای آشنا بود . در روز ۱۹ تير ۷۸ درتظاهراتی که از طرف کميته همبستگی با دانشجويان در استکهلم گذاشته شده بود ، اکبر محمدی همراه با غلامرضا مهاجری نژاد از طريق تلفن برای تظاهرکنندگان سخنرانی کردند.

تظاهرات روز جمعه ۲۰۰۶-۰۸-۰۴ در استکهلم در ساعت ۱۸ با يک دقيقه سکوت به ياد اکبر محمدی شروع شد و در ادامه ياسمن ۱۰ ساله متنی را قرائت کرد. سپس پيام خانواده اکبر محمدی برای تظا هرکنندگان در استکهلم که به وسيله راديو آوا ضبط شده بود بخش گرديد انان ضمن مسئول خواندن حکومت در قتل اکبر ، از تظاهر کنندگان بخاطر همدردی تشکر کردند.در اين تظاهرات نمايندگانی از سازمان جوانان حزب سوسيال دمکرات و حزب ليبرال مردم سوئد و مهرداد درويش پور سخنرانی کردند .

سخنرانان جمهوری اسلامی را به عنوان مسئول قتل اين دانشجوی زندانی محکوم کردند. شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی ، زندانی سياسی آزاد بايد گردد، آزادی انديشه هميشه هميشه ، ترور شکنجه اعدام ملغی بايد گردد؛ از جمله شعارهای اين تظاهرات بود. همچنين ترانه دوباره می سازمت وطن، يار دبستانی و سرود ای ايران پخش شد. در پايان قطعنامه تظاهرات قرائت شد که در آن از جمله آزادی کليه زندانيان سياسی و ارسال هيئتی به ايران از طرف سازمان ملل برای رسيدگی به وضعيت زندانيان سياسی در خواست شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از تظاهرات استکهلم برای اکبر محمدی، همراه با عکس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016