شنبه 23 اردیبهشت 1385

نهضت ‌‏آزادي ايران به مطالب منتشر شده در نشريه نيروي مقاومت بسيج پاسخ داد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نهضت آزادي ايران در نامه‌‏اي سرگشاده به نماينده مقام معظم رهبري در نيروي مقاومت بسيج سپاه، نسبت به مطالب منتشرشده در نشريه معاونت آموزشي اين نهاد پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در بخشي از اين نامه آمده است: معاونت آموزشي نيروي مقاومت بسيج سپاه نشريه‌‏اي با عنوان «بررسي و تحليل مسائل روز» در شمارگان بسيار بالا منتشر كرده است كه فصل اول نشريه زير عنوان «تهاجم فرهنگي و استحاله از درون» علل و ريشه‌‏هاي تهاجم فرهنگي، اهداف، ابزارها و عوامل آن را بررسي نموده است. در فصل دوم زير عنوان «براندازي»، انواع براندازي را شرح داده است، سپس به تعريف و توضيح «براندازي آرام و قانوني» يك اصطلاح ساختگي و بدون معنا و مفهوم حقوقي پرداخته است. در اين بخش نويسنده نسبت‌‏هاي دروغ، تهمت و افترا به نهضت آزادي وارد ساخته است.
در اين نامه در پاسخ به بخشي از مطالب منتشر شده در نشريه معاونت فرهنگي نيروي مقاومت بسيج مبني بر اينكه براندازي عبارت است از تغيير سيستم حاكم بر يك كشور، اين تغيير گاهي از طريق اعمال رفتار خشونت‌‏آميز از قبيل كودتا, ترور, تحميل جنگ و نظاير آن با حذف حاكمان از صحنه سياسي صورت مي‌‏گيرد، آمده است: تغيير يا حذف مسوولان يا حاكمان در هيچ فرهنگي براندازي محسوب نمي‌‏شود زيرا مسؤولان معادل نظام نيستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين نامه به برخي مطالب ديگر نسبت داده شده به نهضت آزادي در نشريه داخلي نيروي مقاومت بسيج از جمله" فتنه‌‏گري در انتخابات، موج‌‏سواري، فتنه‌‏انگيزي در انتخابات مجلس خبرگان رهبري، راه‌‏اندازي روزنامه‌‏ها در دوران اصلاحات، نفوذ در انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويي، همراهي با فتنه 18 تير، حمايت از كنفرانس برلين، نفوذ در حاكميت، استحاله نظام و ..." پاسخ داده شده است.

Copyright: gooya.com 2016