جمعه 7 بهمن 1384

مديرعامل شرکت فناوري اطلاعات: وزارت ارتباطات مجري فني كميته تعيين مصاديق فيلترينگ است، ايلنا

- بانك اطلاعات ملي فيلترينگ سه ماه ديگر اجرايي مي‌‏شود
- همه ICPها روزانه از طريق ديتابيس ملي فيلترينگ UPDATE مي شوند


تهران- خبرگزاري كار ايران

ديتابيس ملي فيلترينگ ظرف سه ماه آينده اجرايي مي‌‏شود و به اين ترتيب در كل كشور فيلترينگ سايت‌‏ها به يك نحو اعمال خواهد شد.

مهندس رضا رشيدي ، مدير عامل شركت فناوري اطلاعات (ديتا) ، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا ، اظهار داشت: در كميته تعيين مصاديق فيلترينگ ، وزارت ارتباطات به عنوان مجري اعلام شده و به اجراي بحث‌‏هاي فني مي‌‏پردازد.
وي ، با بيان اين كه كميته تعيين مصاديق و وزارت ارتباطات در كارهاي فني با يكديگر تعامل دارند ، يادآو شد: با عملياتي شدن بانك اطلاعات ملي فيلترينگ مشكلاتي از قبيل تشابه حروف در سايت‌‏ها كه سبب فيلتر شدن اشتباه برخي از سايت‌‏ها مي‌‏شود ، حل خواهد شد.
مهندس رشيدي ، گفت: ديتابيس ملي فيلترينگ از خطا و اشتباه ICP ها به دليل اين‌‏كه بانك اطلاعاتي جداگانه دارند , جلوگيري مي‌‏كند و همهICP ها مي‌‏توانند روزانه به وسيله اين بانك اطلاعاتي UPDATE شوند.
مدير عامل ديتا ، با اشاره به اين كه قرارداد بانك اطلاعاتي فيلترينگ مربوط به يك شركت داخلي است ، در خصوص نقش وزارت ICT در كميته تعيين مصاديق ، اظهار داشت: روي بحث فيلترينگ كارشناسي صورت مي‌‏گيرد ، به طوري كه اگر ضرورت وجود يك كارشناس احساس شود وزارتخانه آن را انجام مي‌‏دهد ، اما مباحثي كه مربوط به كار فرهنگي و ديني است به تشخيص ساير اعضاي اين كميته مربوط مي‌‏شود.
وي ، با تاكيد بر اين كه نمايندگاني كه در كميته تعيين مصاديق حضور دارند به نوعي آشنا با امور فناوري اطلاعات و ارتباطات هستند, يادآور شد: قرارداد مناقصه فيلترينگ شركت ديتا , شركت دلتا گلوبال ايراني نهايي و امضا شده است.
مهندس رشيدي ، از ديگر فعاليت‌‏هاي شركت ديتا به مناقصه تجهيزاتي DNS CASH FILTERING اشاره كرد و گفت: اين مناقصه از سه ماه پيش شروع شده و در حال حاضر در مرحله نهايي است.
وي ، افزود: در صدد افزايش STN1 شركت ديتا در كل كشور هستيم ، به طوري كه اين تعداد را از 11 به 200 مي رسانيم و در اين رابطه بايد تجهيزات كامل‌‏تري داشته باشيم كه مناقصه مذكور در اين جهت شگل گرفته است.
مديرعامل ديتا ، در خصوص پروژه مركز عمليات امنيتي (SOC)، گفت: اين پروژه در حال كامل شدن است و در مرحله دريافت ابزار و تجهيزات است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ، تصريح كرد: بحث امنيت تنها مربوط به سخت افزار و نرم افزار نيست ، بلكه جنبه دانش آن نيز مهم است.
رشيدي ، با اشاره به كاربرد پروژه مركز عمليات امنيتي ، خاطرنشان كرد: كاربرد اين پروژه در مباحث امنيتي نظير نفوذ هكرها در شبكه و ويروس‌‏ها است ، به طوري كه SOC اين نفوذها را تشخيص مي‌‏دهد.
وي ، در پايان تاكيد كرد: هم اكنون كارهاي امنيتي قوي‌‏تري در شبكه ديتا در حال پيگيري است و به طور كلي روي مباحث امنيت در شبكه كار مي‌‏شود.

Copyright: gooya.com 2016