شنبه 10 دی 1384

اعلمي خواستار توضيح وزير ارتباطات درباره فيلترگذاري برخي سايت‌هاي اينترنتي شد، فارس

خبرگزاري فارس:اكبر اعامي نماينده مردم تبريز در مجلس از وزير ارتباطات و فنآوري خواست تا درباره مبناي قانوني فيلترگذاري سايت‌هاي مجاز و اقدامات انجام شده در اين خصوص توضيح دهد.


اكبر اعلمي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به مسدود شدن برخي از سايتهاي اينترنتي گفت: مدتي است كه برخي از سايت‌هاي سياسي، علمي، تخصصي و خدمات دهي به كاربران اينترنتي نظير امروز، رويداد، ملي -مذهبي، ميزان كه در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي ايران فعاليت مي‌كردند،فيلتر گذاري شده است، از اين رو از وزير ارتباطات و فن آوري خواستيم تا در اين خصوص توضيح دهد.
وي آزادي بيان و مبادله آزاد اطلاعات را از حقوق مسلم شهروندي دانست و اظهار داشت: وزير ارتباطات و فن آوري بايد پاسخ دهد كه نظر به حقوق مسلم شهروندان و آزادي بيان و مبادله آزاد اطلاعات مبناي قانوني اين قبيل تصميمات و فيلترگذاري سايت‌هاي مجاز چيست؟ و چه اقدامي در جهت تامين حقوق مشروع كاربران و افزايش تعداد كاربران اينترنتي به عمل آورده ‌است؟
نماينده مردم تبريز خاطرنشان كرد:استفاده ناصحيح از كلمات كليدي براي فيلتر كردن سايت‌هاي اينترنتي سبب مسدود شدن بسياري از سايت‌هاي مجاز كه ادامه فعاليت آنان منع قانوني ندارد شده است، مضافا بر اين كه عدم انعطاف در طبقه بندي كاربران باعث سوق پيدا كردن مراكز و سازمان هاي مختلف به استفاده از ارتباطات اينترنتي خصوصي و انعقاد قرار داد با شركتهاي خصوصي داخلي و يا خارجي شده است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سئوال خود از وزير نيرو گفت: وزير نيرو بايد در مورد اعمال تبعيض و كوتاهي دولت و وزارت نيرو در تكميل پروژه سد شهيد مدني در موعد تعيين شده توضيح دهد.
وي با بيان اين كه استان آذربايجان شرقي با خطر جدي بحران آبهاي زيرزميني روبرو است و فقط 48 درصد از آبهاي جاري استان مورد استفاده قرار مي‌گيرد،افزود:سد شهيد مدني واقع در 5 كيلومتري شمال شهر تبريز كه بر روي رودخانه آجي چاي (تلخه رود) در حال احداث است و در صورت بهره برداري از اين سد آب زراعي بيش از 20 هزار هكتار از اراضي حاشيه رودخانه آجي چاي تامين خواهد شد، مدتها است كه ناتمام مانده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مردم تبريز در مجلس اظهار داشت:با عنايت به مشكلات اهالي آذربايجان در تامين آب زراعي مورد نياز،وزير نيرو بايد پاسخ دهد كه چرا بر خلاف مصوبات و قوانين موضوعه،نسبت به تكميل و بهره برداري از اين سد در موعد مقرر تعلل شده و اعتبار مورد نياز اختصاص نمي‌يابد.
وي زمان تكميل اين پروژه را طبق قوانين مصوب سال 84 عنوان كرد و گفت:در حال حاضر كه چيزي به پايان سال نمانده است،تنها كمتر از 35 درصد آن تكميل شده است.

Copyright: gooya.com 2016