شنبه 19 آذر 1384

‏پيام آيت الله منتظري به ملت عراق به مناسبت انتخابات پارلمان ملي

‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏
‏‏
‏(واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا) (آل عمران ، 103)‏
‏(و اطيعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم ) (انفال ، 46)‏
‏ملت بزرگوار كشور عراق - ايدكم الله تعالي -
‏ ‏السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ، اكنون كه با پشت سرنهادن سقوط حكومت ظالم صدام و فراهم شدن حضور شما مردم در‏ ‏صحنه هاي سرنوشت ساز خويش كه البته همراه با تحمل سختي ها و مقاومت در برابر بسياري از ناملايمات بوده است ، در آستانه‏ ‏انتخابات "پارلمان ملي" قرار گرفته ايد، به عنوان تذكر نكته هايي را يادآور مي‎شوم .
‏ ‏شما به خوبي به حساسيت شرايط و اوضاع فعلي كشور خويش واقفيد و مي‎دانيد كه جريانات خطرناكي كشور شما را به سمت جنگ‏ ‏داخلي سوق مي‎دهند و مي‎خواهند شما را از داشتن يك جو آرام و استقرار يك حكومت مردمي و فراگير و نيرومند مأيوس نمايند. در‏ ‏اين ميان جريان وابسته به صدام و حزب بعث نيز با آنان در يك جبهه فعال شده و به بهانه اختلاف مذهبي با ترورهاي كور و ايجاد‏ ‏خشونت و ناامني ، از بين بردن نخبگان و سرمايه هاي انساني كشور را در رأس برنامه هاي خود قرار داده اند. و تا اوضاع عراق به همين‏ ‏صورت باشد نيروهاي خارجي نيز از آن كشور خارج نمي شوند، و به بهانه حفظ امنيت و جلوگيري از خونريزي و خشونت ممكن است‏ ‏سالها كشور شما در اشغال آنان باشد.
‏ ‏بنابراين وظيفه ملي و ديني شما ملت عزيز و مظلوم ايجاب مي‎كند هرچه زودتر اركان حاكميت ملي و مردمي را با شركت همگاني در‏ ‏انتخابات "پارلمان ملي" كه در 15 دسامبر جاري انجام مي‎شود تقويت نماييد تا پس از سالها خفقان و سركوب و محروميت از انتخابات‏ ‏آزاد و فراگير بتوانيد يك حكومت مردمي و مستقل از غرب و شرق و متكي بر آراء همه طبقات كشور روي كار آوريد و كشور را از جنگ‏ ‏داخلي و برادركشي كه خواست دشمنان اسلام و ملت عراق است نجات دهيد.
‏ ‏بر همه برادران و خواهران لازم است با رأي دادن به افراد نخبه و دانا و متعهد و پاي بند به موازين عقلي و ديني امنيت و آرامش و‏ ‏استقلال كشور خويش را بيمه نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‏و به كساني كه از گروههاي تفرقه انگيز حمايت مي‎كنند تذكر مي‎دهم :
‏ ‏كه شما با چه مجوز عقلي و ديني از جرياناتي حمايت مي‎كنيد كه دست به ترور و برادركشي مي‎زنند؟ آيا سنت پيامبر بزرگ اسلام و‏ ‏تعاليم قرآن مجيد اين جنگ ها و ترورها را تأييد مي‎كنند؟!
‏ ‏آيا تقسيم قدرت در عراق بر اساس جمعيت كشور و رسيدن هر كدام از طبقات مختلف كشور از قبيل كرد و عرب و سني و شيعه و‏ ‏اقليتهاي ديني به حقوق خود بر حسب جمعيتشان مخالف عدالت است ؟
‏ ‏چرا كشورهاي اسلامي و عربي توجه به خطر جنگ داخلي عراق نمي كنند و از گروههاي تروريست و خونريز بيزاري نمي جويند؟!‏ ‏اگر اين گروهها خداي ناكرده در عراق موفق شوند و به اهداف خود نائل شوند فردا نوبت ساير كشورهاي اسلامي و عربي خواهد بود.
‏ ‏اميد است برادران و خواهران كشور عراق از هر مذهب و گروه به اهميت اين انتخابات توجه نمايند و با شركت همگاني دشمنان‏ ‏پيشرفت و استقلال و وحدت ملي را مأيوس نموده و بهانه اشغال را از نيروهاي خارجي بگيرند.
‏ ‏توفيق همگان را از خداي بزرگ و مهربان مسألت مي‎نمايم .
‏ ‏والسلام علي جميع الاخوة و الاخوات و رحمة الله و بركاته .

‏قم المقدسة - حسينعلي منتظري ‏
‏هفتم ذي القعدة 1426 - ‏1384/9/19‏ - و دهم دسامبر 2005‏

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '‏پيام آيت الله منتظري به ملت عراق به مناسبت انتخابات پارلمان ملي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016