شنبه 23 مهر 1384

عضو كميسيون امنيت‌‏ملي: حضور شيرين عبادي در تيم حقوقي دفاع از پرونده هسته‌‏اي منافاتي با اصول نظام ندارد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس كميته دفاعي كميسيون امنيت‌‏ملي و سياست‌‏خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور مشاوران و نخبگان حقوقي مانند "شيرين عبادي" در تيم حقوقي دفاع از حقوق هسته‌‏اي جمهوري اسلامي ايران با اصول نظام منافاتي ندارد.

"رضا طلايي‌‏نيك" در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، پيشنهاد يكي از اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر درباره حضور شيرين عبادي در تيم حقوقي مذاكره كننده هسته‌‏اي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: پرونده هسته‌‏اي ايران، داراي ابعاد فني و حقوقي و سياسي است كه بايد مجموعه اقدامات هماهنگ و مسنجمي براي صيانت از حقوق هسته‌‏اي و منافع ملي در عرصه‌‏هاي بين المللي صورات گيرد.

رئيس كميته دفاعي كميسيون امنيت‌‏ملي و سياست‌‏خارجي مجلس با بيان اينكه ايران به‌‏رغم تلاش و تحركات زياد در ابعاد فني و سياسي در بعد حقوقي كم‌‏كاري كرده است، تصريح كرد: در بعد حقوقي دفاع از فناوري هسته‌‏اي صلح‌‏آميز، زمينه‌‏هاي مساعد و مؤثري بر مبناي حقوق شناخته شده ايران در NPT و معاهدات بين‌‏المللي وجود دارد كه مي‌‏توان نسبت به كارشكني‌‏ها و تصويب مصوبات غيرحقوقي و غيرقانوني شوراي حكام درباره فناوري هسته‌‏اي صلح‌‏آميز به ديوان لاهه و يا ساير مجامع بين المللي شكايت برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده كبودرآهنگ تصريح كرد: براي دفاع از حقوق هسته‌‏اي كشور تكيه‌‏گاه‌‏هاي مستدل و منطقي بيشتري در مقايسه با محدوديت‌‏هاي گسترده سياسي در عرصه بين‌‏المللي وجود دارد كه در صورت اقدام جامع و قوي حقوقي، مي‌‏توان از ديوان بين‌‏المللي لاهه و ساير مجامع حقوقي براي كاهش اثرپذيري پرونده هسته‌‏اي ايران از فشارهاي سياسي استفاده كرد.

وي افزود: البته نمي‌‏توان براي صيانت از پرونده هسته‌‏اي فقط به يك و يا چند نفر اتكا كرد چرا كه اقدامات حقوقي مؤثر و موفق مستلزم اقدام جمعي و سازمان يافته حقوقي است.

Copyright: gooya.com 2016