شنبه 23 مهر 1384

واشنگتن می خواهد پرونده هسته ای ایران را به ناتو ببرد، سايت عربی إيلاف، ترجمه از رامين

إيلاف 11 اکتبر 2005

[لينک به اصل مطلب به زبان عربی]


در حال حاضر واشنگتن در تلاش است تا پرونده هسته ای ایران را برای بحث و بررسی به پیمان آتلانتیک شمالی [ناتو] ببرد و این نقشه ایجاد بحران جدی ضد ایران [می باشد] و با هدف آوردن بیشترین میزان فشار بر رهبری ایران انجام می گیرد.

معاون امور اروپایی وزیر خارجه آمریکا نیکولاس برنز سلسله دیدارهایی را با تعدادی از مسئولان اتحادیه اروپا و ناتو به پایان رساند که به طور عمده درباره مشکلات دو طرف اروپایی و آمریکایی در برخورد با پیشرفت های پرونده هسته ای ایران بود.

برنز در هشدار مستقیمی به ایران گفت که توپ در زمین ایران است و همه احتمالات در تعامل با پیشرفت های این پرونده قابل بررسی است...
برنز با مسئولان اتحادیه اروپا و ناتو دیدار و درباره جنبه های کلی روابط اروپا و آمریکا، همچنین موضع شان درباره عراق پیش از همه پرسی قانون اساسی شنبه آینده و روابط با ایران، گفتگو کرد.

این مسئول آمریکایی پس از این گفتگوها تصریح کرد که تماسهایش در درجه اول درباره پرونده هسته ای ایران بود و واشنگتن از تلاش های سه کشور اروپایی - بریتانیا، آلمان و فرانسه - برای وادار کردن ایران به بازگشت به میز مذاکره، مجدداً حمایت می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این مسئول آمریکایی گفت واشنگتن خواهان بازگشت سریع و عملی به مذاکرات است در صورت عدم انجام آن، ایران تحت فشارهای بیشتری قرار خواهد گرفت(...)
برنز [همچنین] در جلسه ویژه ای با مدیران مسائل سیاسی وزارت خانه های کشورهای عضو ناتو به همراه دبیرکل هلندی یاپ دوهوپ شفر شرکت کرد.
منابعی در ناتو گفتند ایالات متحده به سوی بررسی پرونده هسته ای ایران در این سازمان نظامی غربی فشار می آورد ولی هنوز اجماع همه کشورهای عضو را به دست نیاورده چنانکه فرانسه و آلمان در حال حاظر از طرفی خواهان پایان اقدامات و از طرف دیگر دانستن پیشرفت های پیشنهاد ایران در شرکت جمهوری افریقای جنوبی در اداره بحران، می باشند.

بریتانیا و ایالات متحده نسبت به درستی تبلیغات ایران ابراز ترید می کنند اما در همان حال پیش بینی هایی درباره پدیداری پیشنهادهای معتدل و فرصتهای حل [بحران] از [طرف] تهران به دلیل دستورات علی خامنه ای رهبر انقلاب ایران در دوری از چالش با کشورهای غربی در این مرحله، وجود دارد.

Copyright: gooya.com 2016