یکشنبه 9 مرداد 1384

گزارش و عکس هاي ايسنا از مراسم دعا و شب شعر در مقابل منزل گنجي

شب گذشته مراسم دعا و شب شعري در حمايت از اكبر گنجي با حضور جمعي از فعالان سياسي، فرهنگي و دانشجويي در مقابل منزل وي برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) در اين مراسم كه به دعوت دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) انجام شد، سيمين بهبهاني، يزدان‌پناه، رئوف طاهري، بردبار و رضا انصاري‌راد به قرائت شعر پرداختند.


تجمع‌كنندگان همچنين با روشن كردن شمع و سر دادن شعار «زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، به زمزمه‌ي شعر «مرغ سحر» پرداختند و پس از چندي نيز با ورود سعيد حجاريان به اين جمع كه مجري برنامه او را «شهيد زنده‌ي اصلاحات» خطاب كرد، سرود «يار دبستاني» و «ايران اي سراي اميد» خواندند.


مجري برنامه همچنين در بين برنامه از «ناصر زرافشان» ياد كرد.


حجاريان در اين مراسم در سخنان كوتاهي با اشاره به اين كه وي مدير مسوول روزنامه بوده و گنجي به اتهام نوشته‌هايش در آن محكوم شده است، خود را مقصر اصلي دانست و گفت كه اكنون بايد به جاي گنجي ( در زندان ) مي‌بود.


وي سپس جمله‌اي كه چندي پيش درباره‌ي گنجي بكار برده بود را تكرار كرد: پهلوان اكبر نمي‌ميرد.


حجاريان كه عضو كميته‌ي سه نفره بررسي وضعيت گنجي بود، در حالي كه گريه مي‌كرد، نسبت به وضعيت گنجي ابراز نگراني كرد، با بيان اينكه مي‌خواستيم با حكميت قضيه را فيصله دهيم و با ابراز اين ادعا كه متاسفانه تمام قول و قرارهايي كه ما گذاشتيم از سوي دستگاه قضايي زير پا گذاشته شد، افزود: تلاش‌هايمان به نتيجه نرسيد، اكنون تنها كاري كه مي‌توان انجام داد، دعاست.


همچنين «معصومه شفيعي» همسر گنجي در اين مراسم به بيان اين كه از ملاقات با وي به اين مراسم آمده است، وضعيت جسماني گنجي را نامناسب خواند، اما گفت كه وي از لحاظ روحي وضعيت خوبي دارد.


وي با اشاره به اظهارات و تلاش‌هاي تعدادي از مسوولان و شخصيت‌هاي سياسي براي آزادي گنجي، ابزار اميدواري كرد كه همسرش هرچه زودتر آزاد شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ميان تجمع‌كنندگان افرادي از جمله موسوي خوئيني،‌ مرتاضي لنگردي، فاطمه حقيقت‌جو، رجبعلي مزروعي، عباس اميرانتظام، شاه اويسي، زهره آقاجري، محمد بسته‌نگار، مراد فرهادپور، درويشيان، رفيعي، سيف، رييس‌دانا، محمد ملكي، ورجاوند، پايا و اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت (عبدالله مؤمني، مهدي اميني‌زاده و علي افشاري) و جمعي ديگر از فعالان دانشجويي به چشم مي‌خوردند.


در پايان اين مراسم دعاي توسل براي آزادي گنجي خوانده شد.


دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش و عکس هاي ايسنا از مراسم دعا و شب شعر در مقابل منزل گنجي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016