یکشنبه 9 مرداد 1384

در مراسم شعر خوانی ودعای توسل برای گنجی عنوان شد: گنجی را شاد وزنده می خواهیم

مراسم شعرخوانی ودعای توسل درحمایت از اکبر گنجی و پاسداشت 50 روز مقاومت شنبه شب در مقابل منزل وی وبا حضور نزدیک به هزار نفر ودر حالی که شمع و پوستری از اکبر گنجی در دست داشتند برگزار شد.

در این مراسم که به همت دفتر تحکیم وحدت ، سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی وجمعی از فعالین سیاسی دانشجو برگزار شد عباس امیر انتظام، سعیدحجاریان، پرویزورجاوند، فریبرز رییس دانا، خسرو سیف، مرادفرهادپور،حسین پایا، محمدملکی ، شاه ویسی، سیمین بهبهانی ، سید علی صالحی، علی اشرف درویشیان، محمدبسته نگار، فاطمه حقیقت جو، علی اکبر موسوی خوئینی ها، رجبعلی مزروعی، زهره آقاجری، حسین رفیعی، مرضیه مرتاضی لنگرودی، فریبا داودی مهاجر، اعضای شاخه جوانان جبهه مشارکت، نهضت آزادی و فعالین ملی ومذهبی حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم و بعد از اعلام خبر دستگیری عبدالفتاح سلطانی وکیل اکبر گنجی وبسیاری از دانشجویان؛ سیمین بهبهانی وتعدادی از فعالین دانشجو به قرائت اشعاری در مدح آزادی و دفاع از اکبر گنجی پرداختند و ترانه مرغ سحر توسط حاضرین در مراسم خوانده شد.
پس از پایان مراسم شعر خوانی سعید حجاریان در بین تجمع کنندگان حاضر شد و با تاکید مجدد بر اینکه مقصر اصلی اوست و اوست که باید به جای گنجی باشد بار دیگر جمله خود در خصوص گنجی را بر زبان راند و گفت: پهلوان اکبر نمی میرد.
حجاریان سپس با اشاره به اینکه وی ودوستانش می خواستند با حکمیت قضیه را فیصله دهند و در حالی که گریه می کرد اظهار داشت: تلاشهای ما به نتیجه نرسید، متاسفانه تمام قول و قرارهایی که ما گذاشتیم توسط قوه قضائیه و دادستان تهران زیر پا گذاشته شد و الان تنها کاری که می توانم انجام دهم دعاست.
پایان سخنان حجاریان آغاز دعای توسل بود که توسط دانشجویان قرائت شد و با اتمام مراسم دعا معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی که پیش از مراسم به ملاقات گنجی رفته بود سخن آغاز کرد و گفت: اکبر گنجی از آغاز اعتصاب غذای خود تاکنون 27 کیلو گرم وزن کم کرده است و تمام ماهیچه های وی و بافت ماهیچه ای اش در حال تحلیل است.
او سپس به روحیه بالای گنجی اشاره کرده و تاکید کرد: گنجی از آن دست آدمهاست که هر چه شرایط سخت تر باشد روحیه اش بالاتر می رود و روحیه وی از زمانی که شما او را دیده اید تا کنون بسیار بالاتر رفته است.
شفیعی همچنین در مورد ملاقات خود با گنجی اظهار داشت: امشب وقتی به ملاقات او رفتم گنجی از برنامه امشب اطلاع داشت و به من گفت که زودتر به شما بپیوندم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او هم چنین در بخش دیگر سخنان خود گفت: گنجی دربند برای حکومت بسیار خطرناک تر از گنجی آزاد است. وقتی آقای خاتمی، آقای کروبی و بسیاری از افراد حاضر در حکومت خواهان آزادی گنجی هستند و او آزاد نمی شود آیا مشخص نیست که چه کسی مانع آزادی گنجی است؟
شفیعی در پایان سخنانش برای گنجی آرزوی آزادی کرد.

با اتمام سخنان شفیعی حاضرین با سر دادن سرود ای ایران و یار دبستانی من و تشکیل حلقه اتحاد مراسم را به پایان رساندند.

گفتنی است در تمام طول مراسم علاوه بر نیروی انتظامی افراد لباس شخصی نیز حضور داشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در مراسم شعر خوانی ودعای توسل برای گنجی عنوان شد: گنجی را شاد وزنده می خواهیم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016