چهارشنبه 8 تیر 1384

گفتگوی راديو فردا با معصومه شفيعی همسر اکبر گنجی: تکذيب پايان اعتصاب غذای گنجی

معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی روز پنجشنبه در زندان با او دیدار کرد. به گفته وي گنجی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و وضع جسمیش رو به وخامت گذاشته و بسیار ضعیف شده است. اکبر گنجی روزنامه نگار زندانی از بیماری حاد تنفسی رنج می برد و بیش از پنج سال است که در زندان به سر می برد. خانم گنجي در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: در پی توافقی قرار بود آقای گنجی را به بند عمومی و پس از آن به مرخصی ده روزه قابل تمدید بفرستند تا وی اعتصاب غذایش را بشکند، ولی به دلیل خلف وعده چندباره مسئولان، اکبر گنجی به اعتصاب غذای خود ادامه داده است. وی می گوید در هرحال قوه قضائیه مسئول حفظ جان گنجی است.
شيرين فاميلي
-------------------------


امروز (پنجشنبه) معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی در زندان با او دیدار کرد. به گفته وی وضع جسمی آقای گنجی رو به وخامت گذاشته و بسیار ضعیف شده است. اکبر گنجی روزنامه نگار زندانی از بیماری حاد تنفسی رنج می برد و بیش از پنج سال است که در زندان به سر می برد.
معصومه شفیعی: ایشان هنوز در اعتصاب غذا هستند. وزن بسیاری کم کردند. ایشان وزنشان رسیده به 58 کیلو. اعتصاب غذای اولشان ایشان 77 کیلو وزن داشتند. یعنی در عرض 30 روز ایشان به 58 کیلو رسیده اند. بسیار زرد و ناتوان بودند. چهره شان بسیار تکیده شده بود، حال عمومی اش خوب نبود و ضعف داشتند. هنگام صحبت کردن سعی می کردند با تانی صحبت بکنند که بتوانند کلمات را خوب ادا بکنند. وضع عمومیشان اصلا خوب نبود.

شیرین فامیلی (رادیو فردا): خانم شفیعی دو روز پیش مدیر کل زندانهای تهران گفت که آقای گنجی نامه کتبی داده اند که اعتصاب غذای خودشان را می شکنند.

معصومه شفیعی: این آقایان یک توافقی با ایشان می خواستند انجام بدهند که ایشان اعتصاب غذایشان را بشکنند. ولی ایشان گفته بودند که هر توافقی هست باید قطعی صورت بگیرد، چون قبلا زیر حرفتان زدید و من به شما اعتماد ندارم. آقای سالارکیا نامه ای داده بودند به ایشان، که اگر ایشان اعتصابشان را بشکند، از روز شنبه به بند عمومی منتقلش می کنند و از روز دوشنبه هفته گذشته هم ایشان را بفرستند به مرخصی به مدت ده روز، در مدت این ده روز هم به پزشک مراجعه کنند و نامه از پزشک ببرند و این مرخصی تمدید شود و ایشان به کار معالجه و مرخصی استعلاجیشان بپردازند. ولی آقای گنجی نامه ای هم که داده بوده و آقایان اظهار کردند همین بوده که با استناد به نامه آقای سالارکیا معاون دادستانی، اینها اگر این کار را کردند، اگر من را به عمومی فرستادند و اگر مرا به مرخصی فرستادند، من اعتصابم را می شکنم. ولی وقتی که اینها در مرحله اول آقای گنجی را به عمومی نفرستادند، تعلل کردند در این مساله آقای گنجی هم گفت که خب اگر اینجوری است من هم به اعتصاب غذایم ادامه می دهم.

ش. ف: کی به این توافق رسیدند؟

معصومه شفیعی: اینها جمعه شب با آقای گنجی به توافق رسیده بودند و البته اصرار هم از آن طرف بوده. به عنوان نماینده می فرستادند افراد مختلف را، حالا چه از مسئولان زندان و چه بیرون از زندان که با آقای گنجی صحبت بکنند ایشان اعتصاب غذایشان را بشکنند. در نهایت وقتی این توافق صورت گرفت، با نامه کتبی آقای سالارکیا، آقای گنجی به آن نامه کتبی استناد کردند و گفتند در صورتی که آقای سالار کیا به تعهدش عمل بکند من هم اعتصابم را می شکنم. اما اینها وقتی در مرحله اول به تعهداتشان عمل نکردند، آقای گنجی برای بار دوم و بار چندم بهشان اثبات شد که اینها خلف وعده می کنند و روی حرفشان نیستند. لذا اعتصاب غذایشان را ادامه دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ش. ف: خانم شفیعی الان آقای گنجی به بند عادی منتقل شده اند؟

معصومه شفیعی: فکر می کنم منتقلش کرده باشند، ولی هنوز مطمئن نیستم. ببینید امروز من که ایشان را دیدم اینقدر وضعشان ناجور بود و اینقدر شوکه شده بودم، اصلا به فکرم نرسید ببینم که محل نگهداری ایشان را تغییر دادند یا نه؟ من تمام فکر و ذکرم این بود که ایشان وضعیت جسمی اش چطوری است و وضعیت بهداشتی اش چطوری است و مذاکراتش به کجا رسیده؟

ش. ف: به هر حال این مذاکرات به کجا رسیده؟ صحبت مسئولان قضائی چیست؟

معصومه شفیعی: اینها همیشه در مذاکراتی که داشتند، خلف وعده کردند. به هر حال آقای گنجی الان در اعتصاب غذاست، وضعش وخیم است و مسئولیت حفظ جان ایشان به عهده زندان اوین و بالاتر از آن به عهده رئیس قوه قضائیه است که برایشان بحرانی مثل زهرا کاظمی بوجود نیاید.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی راديو فردا با معصومه شفيعی همسر اکبر گنجی: تکذيب پايان اعتصاب غذای گنجی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016