دوشنبه 6 تیر 1384

پاسخ همسر گنجی به جوابيه دادسرای عمومی و انقلاب تهران

بسمه تعالی

متن زیر پاسخ روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره وضعیت اکبر گنجی است که در تاریخ پنج شنبه 2/4/84 منتشر شده است:

1_ در این اطلاعیه آمده است: "بر خلاف آنچه که عنوان شده ، نامبرده به هیچ وجه ممنوع الملاقات نبوده بلکه وکیل ایشان طی هفته گذشته ...." در پاسخ نظر همگان را به اظهارات محمود سالارکیا ، معاون دادستان جلب می کنم که به خبرنگار حقوقی ایسنا گفته است :"طبق ماده 161 آیین نامه سازمان زندان ها اعتصاب غذا تخلف محسوب می شود و بر اساس ماده 169 همین آیین نامه برای این افراد از سوی شورای انضباطی در نظر گرفته شده است. از این تنبیهات برای گنجی انتقال به سوئیت و ممنوعیت ملاقات و برای زرافشان ممنوعیت ملاقات در نظر گرفته شده است.

از انجا که آقای گنجی یاردهمین روز اعتصاب غذای خود را می گذراند و وزنش به کمتر از 60 کیلو گرم رسیده است و وضعیت وخیمی دارد بنا به گفته گنجی دادستان تهران جهت متقاعد کردن گنجی به شکستن اعتصاب غذا به آقای مولایی اجازه ملاقات داده است و این ملاقات در حضور قاضی زندان آقای ذبیح زاده و صرفا جهت مذاکره برای پایان دادن به اعتصاب غذا بوده است . بنده نیز روز سه شنبه 31 خرداد بعد از حدود 2 ساعت بحث و جدل با اقای مرتضوی موفق به دریافت اجازه کتبی جهت ملاقات شدم ومجوز ملاقات نیز فقط و فقط به این امید داده شد که شاید با اظهار نگرانی و صحبت های من ، گنجی دست از اعتصاب غذا بردارد .

در این اطلاعیه دادستانی گفتند :به مشارالیه توصیه شده که دست از تشنج آفرینی ، بحران سازی و اقدامات غیر متعارف و خلاف قانون بر دارد.در پاسخ باید گفت که منظور از اقدامات غیر متعارف چیست؟ گنجی که در انفرادی و قطع رابطه با بیرون است پس چه اقدامات غیر متعارفی جز اعتصاب غذا می تواند بکند؟ آیا این خود تائیدی بر اعتصاب غذای وی نیست؟ چه کسی توصیه کرده که دست از بحران سازی و اقدامات غیر متعارف بر دارد . دادستانی یا خانواده ؟ اگر منظور خانواده است ، خانواده اعتقادی به بحران سازی ایشان ندارد بلکه صرفا اعتصاب غذای وی را که در جهت احقاق حقوق از دست رفته اش است باور دارد .

در اطلاعیه نه تنها اعتصاب غذا را تکذیب نموده بلکه استفاده از مواد غذایی مقوی و مغذی را مطرح نموده است . در پاسخ مجدد به اظهارات اقای سالار کیا که در بند یک امده که تاییدی بر اعتصاب غذای گنجی است اشاره می کند . هم چنین اظهارات اقای علی اکبر یساقی ، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور که در گفت و گو با خبر گذاری ایلنا بیان شده ، مورد نظر ماست . وی در خصوص اعتصاب غذای برخی از زندانیان گفت:"این مساله تنها شامل اکبر گنجی و ناصر زرافشان بوده است و خواسته های آنان قضایی است و این افراد عمدتا احکام خود را قبول ندارند .راه اثبات آسانتری نیز وجود دارد ، چند پزشک مستقل و بی طرف و چند خبر نگار و عکاس به محل نگه داری گنجی بفرستید تا او را معاینه کرده و حال عمومی وی را ببینند و از او عکس بگیرند و یا وی را از زندان بیرون آورید و در معرض قضاوت مردم قرار دهید . این بهترین سند و بهترین تبلیغ جهت اثبات راست گویی و حقانیت شماست . چرا از این فرصت برای اثبات دروغ گویی اکبر گنجی و همسرش استفاده نمی کنید ؟ بدین وسیله تشنج و بحرانی را که به قول شما بوجود آمده خنثی نمی کنید و جلوی افکلر عمومی را نمی گیرید؟ چرا قوه قضائیه معکوس عمل کرده و به جای تنبیه زندانی او را در سوئیت هتل اوین نگهداری کرده و برایش مواد مغذی تهیه می کند و تازه باید جوابگوی بحران سازی و فضا سازی های این فرد هم باشد.

بهتر نیست او را به بند عمومی منتقل کنید تا جلوی حیف و میل بیت المال گرفته شود و از امکانات عالی سوئیت نیز محروم شود؟؟؟!!!!!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخشی از این اطلاعیه آمده است که بر خلاف اظهارات کذب همسر گنجی ، هم بند ایشان از متهمان پرونده سوالات کنکور است ! اگر این امر صحت دارد، چرا باید از بین 50 سلول انفرادی بند 240 این متهم فقط و فقط باید در سلول گنجی نگهداری شود و حتما هم درب سلول قفل شود و پس از اصرار اکبر گنجی مبنی بر نگهداری این فرد در سلول های دیگر وی به سلول مقابل گنجی فرستاده شود و باز اصرار شود که درب دو سلول باز بماند!؟

مشخصات مجرم مذکور معلوم است و می توان تحقیق نمود . هم چنین در این اطلاعیه امده است که مراقبت و درمان اکبر گنجی و نیاز های پزشکی وی مطابق قانون و به صورت مستمر پیگیری می شود . باید گفت طبق نظر پزشک متخصص ، درمان بیماری اسم و سرفه های شدید احتیاج به مراقبت ویزه و پیگیری مستمر در خارج از زندان دارد و بهداری زندان اوین فقط جهت معالجات سر پایی کاربرد دارد .

با تقدیم احترام معصومه شفیعی
همسر اکبر گنجی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ همسر گنجی به جوابيه دادسرای عمومی و انقلاب تهران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016