جمعه 13 خرداد 1384

ايران به پيشنهاد اروپا پاسخ داد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

پاسخ جمهوري اسلامي ايران به پيشنهاد اخير اروپا؛ به سفراي سه كشور اروپايي آلمان، انگليس و فرانسه ارائه شد.

يك منبع آگاه در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا ) با اعلام اين خبر، گفت: "بارون پاول فون‌‏مالتزان"، "ريچارد دالتون" و "فرانسوا نيكولو"، سفراي كشورهاي آلمان، انگليس و فرانسه در تهران، در ملاقات با "سيدحسين موسويان" دبير كميته سياست‌‏خارجي شوراي‌‏عالي امنيت‌‏ملي؛ پاسخ جمهوري اسلامي ايران به پيشنهاد اروپايي‌‏ها در نشست هفته گذشته در ژنو را، دريافت كردند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران به درخواست اروپايي‌‏ها پاسخ منفي نداده اما نقطه‌‏نظرات خود را به اطلاع طرف‌‏هاي اروپايي رسانده است.
وزراي خارجه سه كشور اروپايي آلمان، انگليس و فرانسه در ديدار هفته گذشته خود در ژنو با هيأت مذاكره‌‏كننده ايراني به سرپرستي "حسن روحاني"، توافق كردند كه در صورت پذيرش درخواست اروپا از سوي تهران، شرايط خود را همراه با جزئيات و به‌‏طور مشخص و درجه‌‏بندي‌‏شده ارائه كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين منبع آگاه در ادامه گفت: موسويان در ملاقات با سفراي سه كشور اروپايي آلمان، انگليس و فرانسه تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران، تحت هيچ شرايطي، از حقوق مشروع و قانوني خود، صرف‌‏نظر نخواهد كرد.
همچنين از قرار اطلاع، كميته‌‏هاي سه‌‏گانه كاري "سياسي ـ امنيتي"، "تكنولوژيك و هسته‌‏اي" و نيز كميته "راهبري" در طول دو ماه آينده فعال خواهند شد تا در چارچوب توافق‌‏نامه پاريس، به يك راه‌‏حل مرضي‌‏الطرفين برسند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23706

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران به پيشنهاد اروپا پاسخ داد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016