جمعه 6 خرداد 1384

البرادعي نتايج مذاكرات ايران و اتحاديه اروپا در ژنو را مثبت خواند، ايرنا

وين، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۶‬
سياسي. آژانس بين‌المللي انرژي اتمي. ايران
"محمد البرادعي" مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز جمعه نتايج مذاكرات اخير ايران و اتحاديه اروپا در ژنو را "بسيار مثبت" ارزيابي كرد.

خانم "مليسا فلمينگ" سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در وين با اعلام اين خبر افزود: مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اميدوار است كه در ادامه مذاكرات ايران و اروپا پيشرفت‌هاي جديد ديگري نيز در چند ماه آينده حاصل شود.

خانم فلمينگ گفت: البرادعي همچنين اميدوار است اين تحولات و پيشرفت‌هاي جديد در هر دو سطح، يعني هم در مذاكرات ديپلماتيك و هم در بازرسي ناظران آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از مراكز هسته‌اي ايران تحقق يابد.

وي توضيح بيشتري در اين‌باره ارايه نكرد.

"حسن روحاني" دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگوهاي حساسي با وزراي امور خارجه سه كشور آلمان، فرانسه و انگليس و همچنين "خاوير سولانا" كميسر عالي امور خارجي اين اتحاديه در ژنو شركت كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين مذاكرات كه به مدت حدود سه ساعت و ‪ ۳۰‬دقيقه پشت درهاي بسته در اقامتگاه نماينده ايران در مقر اروپايي سازمان ملل در ژنو انجام گرفت، قرار شد طرف اروپايي در طول دو ماه آينده پيشنهاد جامعي براي حل تمام اختلاف ها و همكاري در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، فني و هسته‌اي ارايه دهد.

ايران هنوز پاسخ نهايي خود را به اين پيشنهاد اروپاييان ارايه داده و قرار است پس از انجام مشورت‌هايي در تهران اين امر تحقق يابد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23323

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'البرادعي نتايج مذاكرات ايران و اتحاديه اروپا در ژنو را مثبت خواند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016