دوشنبه 9 خرداد 1384

آقاجري: همه زندانيان سياسي و مطبوعاتي بايد بدون قيد و شرط آزاد شوند، ايلنا

* گنجي نه اسلحه به دست گرفته و نه اقدام به براندازي كرده بود

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، گفت: بايد از افكارعمومي درخواست كنيم كه همه زندانيان سياسي و مطبوعاتي بدون قيد و شرط آزاد شوند.

سيدهاشم آقاجري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به اين كه اكبرگنجي واقعا بيمار است، اظهار داشت: اين صحبت را به دليل اين كه بنده در زندان چند بار در هنگامي كه مرا به بهداري و ملاقات مي‌‏بردند، گنجي را هنگامي كه به شدت سرفه مي‌‏كرد و از تنگي نفس و مشكلات ريوي رنج مي‌‏برد، مشاهده كرده‌‏ام.

وي تصريح كرد: اين كه برخي گفته‌‏اند گنجي بيمار نيست، كذب محض است و چون بنده نيز با همين مشكل در زندان مواجه بودم، قريب به چهارماه من در زندان مشكل تنفسي داشتم و هيچ كدام از داروهايي كه بهداري زندان تجويز كرد، موثر واقع نشد تا اين كه بالاخره خانواده من ناچار شدند كه با هزينه شخصي دارو را از بيرون تهيه كنند و براي من بفرستد.

آقاجري ادامه داد: در مورد گنجي نيز چون بيماري وي طولاني شده و حالت مزمن پيدا كرده است، نيازمند معالجه جدي در بيرون از زندان است .

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي افزود: معاينات ريوي نيازمند تجهيزات است، بردن چنين امكاناتي داخل زندان ميسر نيست، گنجي تقاضا كرده است كه وي را به پزشكي قانوني اعزام كنند ولي مسوولين دستگاه قضايي از اين خواسته امتناع كردند با اين كه سازمان پزشكي قانوني متعلق به دستگاه قضايي است، چرا با اين امر مخالفت مي شود؟

به گفته آقاجري، در پرونده بنده هم خواستند مرا به علت اختلالات رواني مورد ادعاي برخي به پزشكي قانوني ببرند، اين امر يادآور اتهاماتي است كه نمونه‌‏اش در شوروي سابق ديده مي‌‏شود.

وي افزود : اين كه چرا به درخواست گنجي جهت مرخصي اعطاي مرخصي عمل نمي‌‏شود، واقعا جاي سوال دارد.

آقاجري با طرح اين سوال كه چرا اصولا گنجي بايد در زندان باشد، اظهار داشت: متاسفانه كار به جايي رسيده است كه گنجي ناچار مي شود براي گرفتن مرخصي استعلاجي دست به اعتصاب غذا بزند و در حالي كه ما بايد به اصل مساله بپردازيم، گناه اكبرگنجي چيست كه بايد در زندان باشد؟

وي افزود: البته من نقض حقوق بشر در تمام دنيا را محكوم مي‌‏كنم، اكبر گنجي نه اسلحه به دست گرفته بود و نه اقدام به براندازي كرده بود، صرفا به عنوان يك روزنامه نگار اظهارنظر و اطلاع رساني كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقاجري با تاكيد بر اين كه همه زندانيان سياسي بايد آزاد شوند، افزود: بايد از افكارعمومي درخواست كنيم كه همه زندانيان سياسي بدون قيد و شرط آزاد شوند، لازم مي‌‏دانم علاوه بر اكبر گنجي از هدي صابر, رضا عليجاني, تقي رحماني, احمد باطبي, برادران محمدي, ناصر زرافشان, حسين قاضيان , طبرزدي، وبلاگ نويسان و تمام كساني كه به جرم گفتن و نوشتن در زندان هستند ياد كنم و خواهان آزادي بي قيد و شرط آنها شوم.

استاد دانشگاه تربيت مدرس افزود: تا زماني كه حتي يك روشنفكر و مطبوعاتي در زندان به سر مي‌‏برد، نمي‌‏توانيم از مردم‌‏سالاري سخن بگوييم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23479

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آقاجري: همه زندانيان سياسي و مطبوعاتي بايد بدون قيد و شرط آزاد شوند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016