یکشنبه 1 خرداد 1384

وكيل مدافع گنجي: موكلم تاكيد دارد كه هيچ كذبي را نشر نداده است، ايسنا

* گنجي حكم صادره را غيرقانوني مي‌داند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


وكيل مدافع اكبر گنجي گفت: موكلم يكي از شواهد رفتارهاي غيرقانوني صورت گرفته در مورد خودش را اين مي‌داند كه دادگاه انقلاب او را به دليل نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به يك سال حبس محكوم كرده است؛ وي تاكيد دارد كه هيچ كذبي را نشر نداده و به فرض اين‌كه مرتكب جرم نشر اكاذيب شده باشد، اين از مصاديق جرايم عمومي است و به هيچ وجه رسيدگي به اين جرم در صلاحيت محاكم انقلاب نيست.


يوسف مولايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه امروز با موكلش در زندان اوين ملاقات كرده و او خواسته مطالب زير را به رسانه‌ها منتقل كنم، گفت: موكلم عنوان كرده است بنده به 6 سال حبس محكوم شدم كه 6 ماه آن به دليل تباني عليه نظام، 18 ماه به دليل اهانت، 4 سال براي در اختيار داشتن كپي روزنامه‌هاي وزارت ارشاد بوده است؛ كپي روزنامه‌هاي خارجي طي بولتني از سوي وزارت ارشاد به 63 مركز ارسال و آن بولتن را براي 10 روزنامه كثيرالانتشار نيز ارسال نمودند و اعضاي شوراي سردبيري روزنامه‌ها مي‌توانستند آن را بخوانند، گنجي به عنوان عضو شوراي سردبيري روزنامه‌ي صبح امروز كپي روزنامه‌هايي كه طي بولتن ارسال شده بود را در اختيار داشت و آنها را مطالعه مي‌كرد.


مولايي تصريح كرد: گنجي ‌مي‌گويد «به عنوان عضو شوراي سردبيري روزنامه‌ي صبح امروز حق مطالعه‌ي كپي روزنامه‌ها را داشتم و سعيد حجاريان اين كپي‌ها را در اختيارم قرار داده بود، ثانيا از نظر وزارت ارشاد مطابق نامه‌ي مكتوب وزير ارشاد وقت، خبرنگاران مجاز به استفاده از آن بولتن بوده و ثانيا در هيچ كجاي دنيا كپي روزنامه به عنوان سند دولتي محسوب نمي‌گردد، همچنين در كدام كشور داراي نظام حقوقي شخصي را به دليل مطالعي بريده روزنامه‌ها به 4 سال زندان محكوم مي‌كنند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين وكيل دادگستري افزود: از كل 6 سال حبس، موكلم حدود 61 ماه از آن را تا به حال پشت سر گذاشته و بر اين اعتقاد است كه حكم صادره غيرقانوني بوده؛ علاوه بر اين سلب آزادي از وي نيز با موازين حقوقي سازگار نيست. تحمل انواع و اقسام محدوديت‌ها در زندان با موازين حقوقي سازگار نيست و طي 5 سال گذشته وي دچار بيماري‌هاي گوناگوني شده و از امكان معالجه در بيرون زندان با هزينه شخصي نيز محروم شده است.


مولايي به نقل از موكلش گفت: آيا نامه‌ي دو تن از وزاري كابينه‌ي گذشته، وزير بهداشت و علوم و ديگر اطباي متخصص و عكس‌ها و آزمايش‌ها و ديگر مدارك پزشكي، مدارك معتبر حساب نمي‌شوند؟ چرا؟


اين وكيل دادگستري با بيان اين‌كه موكلش در اعتصاب غذا طي چند روز گذشته، تنها از 8 ليوان آب، چاي و چند حبه‌ي قند استفاده كرده، گفت: موكلم هر روز صبح و عصر به بهداري زندان مراجعه كرده و پزشك زندان او را معاينه مي‌كند؛ وي از شروع اعتصاب تاكنون روزي يك كيلو وزن كم كرده و گفته اعتصاب غذا را ادامه مي‌دهد.


مولايي در پايان نسبت به سلامتي موكلش ابراز نگراني كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22996

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وكيل مدافع گنجي: موكلم تاكيد دارد كه هيچ كذبي را نشر نداده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016