جمعه 30 اردیبهشت 1384

بيانيه گنجي: هيچ‌ كس را به خاطر بيان نظراتش حتي نبايد يك ثانيه به زندان انداخت، ايسنا

* مولايي ازاعتصاب غذاي نامحدودگنجي خبرداد
* بيانيه گنجي: از حق مكالمه تلفني و درمان خارج زندان محرومم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

اكبر گنجي كه حدود 60 ماه است در حبس به سر مي‌برد با صدور بيانيه‌اي نسبت به عدم امكان استفاده‌ از حقوق قانوني‌اش همانند ساير زندانيان، اعتراض كرد.

يوسف مولايي، وكيل مدافع گنجي با بيان اين كه موكلش از پنجشنبه در اعتراض به عدم استفاده از حقوق خود در زندان، دست به اعتصاب غذا زده، به خبرنگار ايسنا گفت كه وي در اين رابطه بيانيه‌اي صادر كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گنجي در بيانيه‌ي خود كه از سوي وكيل مدافع وي در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قرار گرفت، آورده است: «با توجه به اين كه در جلسه‌اي كه در سال 1382 در دفتر وزير بازرگاني با حضور سخنگوي دولت و دادستان تهران تشكيل شد، دادستان تهران وعده داده بود وضعيتم را به صورت عادي درآورد يعني همانند ساير زندانيان با من رفتار شود ولي با گذشت بيش از دو سال از آن جلسه هيچ اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است و همچنان از حق مكالمه‌ي تلفني با خانواده‌ام محروم هستم و در استفاده از مرخصي همانند ديگر زندانيان با من رفتار نمي‌شود. به طوري كه در طول بيش از 60 ماه حبس از كمتر از 70 روز مرخصي استفاده كرده‌ام.»

وي در بيانيه‌ي خود تصريح كرده است: «با عنايت به بيماري آسم كه به آن مبتلا هستم و كليه‌ي مدارك آن نيز در اختيار مقامات زندان و بهداري اوين است، از حق درمان خود در خارج از زندان محرومم و با توجه به اين كه به طور كلي حبس خود را غيرقانوني و غيرعادلانه مي‌دانم و معتقدم هيچ‌كس را به خاطر بيان عقايد و نظراتش حتي نبايد يك ثانيه به زندان انداخت بلكه بايد زمينه‌ي ابراز عقيده‌ي او را در جامعه فراهم كرد لذا از روز پنج‌شنبه ساعت 19 به مدت نامحدودي دست به اعتصاب غذا مي‌زنم.»

يوسف مولايي در پاسخ به اين سوال خبرنگار حقوقي ايسنا كه آيا موكلش مشمول بخشنامه‌ي اخير رييس قوه‌ي قضاييه درخصوص زندانيان مي‌شود يا خير؟ گفت: «از نظر من مشمول بخشنامه مي‌شود. جاي تعجب است زماني كه رييس قوه‌ي قضاييه تلاش مي‌كند وضعيت زندانيان عادي شود به نظر مي‌رسد مقامات زيرمجموعه‌ي قوه، اين بخشنامه‌ها را جدي نگرفته‌اند. »

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22912

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه گنجي: هيچ‌ كس را به خاطر بيان نظراتش حتي نبايد يك ثانيه به زندان انداخت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016