چهارشنبه 25 آذر 1383

يك جانباز با مراجعه به رييس قوه‌ي قضاييه:چرا به خاطر افشاي گوشه‌اي از ستم‌هاي روا شده به جانبازان بايد در زندان باشم، ايسنا

شيرج: با درخواست اين جانباز موافقت شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

ابراهيم موحد، يكي از جانبازان جنگ تحميلي كه با شكايت برخي از نهاد‌ها به 2 سال حبس محكوم شده است، امروز در ديدار مردمي رييس قوه‌ي قضاييه حاضر شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين جانباز پس از پايان ملاقات خود با رييس قوه‌ي قضاييه در جمع خبرنگاران رسانه‌ها گفت: بنده يك جانباز 70 درصد هستم كه بر اثر اصابت بيش از 400 تركش و خمپاره دچار از كارافتادگي كامل و دايم شده‌ام. در پي افشاي گوشه‌اي از ستم‌هاي روا شده به جانبازان و ارسال نامه‌هايي از طرف خودم و عده‌اي از جانبازان به برخي از نهادها نه تنها اقدامات اصلاحي در پي نداشته بلكه از طرف دادگاه انقلاب به اتهام توهين به مقامات به دو سال حبس محكوم شدم.

وي ادامه داد: از تاريخ 18 مهرماه سال‌جاري در زندان اوين در حبس هستم و طي نامه‌اي از رييس قوه‌ي قضاييه درخواست عفو كردم كه با اين درخواست موافقت شد اما متاسفانه نامه بايگاني شد و براي چندمين بار است كه به رييس قوه‌ي قضاييه نامه مي‌دهم تا شخصا اين مساله را كارشناسي كنند و ضمن صدور دستور آزادي فوري اينجانب كليه‌ي متخلفان را به مراجع صالحه معرفي كنند؛ من كه يك جانباز هستم چرا بايد در بند سياسي- امنيتي نگهداري شوم.

محمود شيرج، رييس حوزه‌ي نظارت قضايي ويژه درباره‌ي علت مراجعه اين جانباز به خبرنگاران گفت: اين جانباز محكوم شده و درخواست عفو كرده و رييس قوه‌ي قضاييه هم با عفو موافقت كردند و يك ماه هم مرخصي دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش، جانباز ديگري نيز در محل ديدار مردمي رييس‌ قوه‌ي قضاييه حضور يافت و مدعي بود كه مدتي است اعتصاب غذا كرده است. اين فرد با اعلام نارضايتي از رييس بنياد جانبازان كرج از عدم رسيدگي به وضعيت معيشتي جانبازان گله داشت.

Copyright: gooya.com 2016