شنبه 30 تير 1386

با حذف شدن دو داستان، احمد آرام از چاپ کتابش منصرف شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


احمد آرام با حذف دو داستان از هشت داستان «اگر تکانم بدهی بيدار می‌شوم»، اين مجموعه‌ را منتشر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ی آرام، پس از حدود دو سال که اين مجموعه برای کسب مجوز نشر منتظر مانده، اعلام شده که دو داستان «يک داستان اندوهناک به روايت پانتوميم شمارش استخوان‌ها» و «اگر تکانم بدهی بيدار می‌شوم» حذف شوند، که به اين ترتيب، کتاب از ۲۲۳ صفحه به ۹۵ صفحه رسيده و او فعلا از چاپ آن منصرف شده است.

جفو (در گويش جنوبی به معنای جعفر)، چاه، همين‌طور است، يک عده مرا بوسيدند، آن‌ها چه کسانی بودند؟، نگاه گاو سهل‌الوصل به مينوتورهای خاکستری، و هر گونه صحبت درباره‌ی برامس يا بروکنر اکيدا ممنوع، از ديگر داستان‌های اين مجموعه هستند.

آرام همچنين رمان «تربيت‌کننده‌ی سگ‌ماهی» را برای انتشار آماده، و مراحل پايانی نگارش مجموعه‌ی داستان «کسی ما را به شام دعوت نمی‌کند» را با هشت داستان در دست انجام دارد.

نمايش‌نامه‌ی «فرانکفورت» بر اساس يک ماجرای واقعی درباره‌ی مسائل تروريستی که فضای آن در ايران نيست و در ايستگاه قطاری در فرانکفورت می‌گذرد، نيز در حال نگارش است.

ديگر نمايش‌نامه‌های نوشته‌شده توسط آرام با عنوان‌های «تخم مرغ فلزی» (جزو پنج برنده‌ی اول دوسالانه‌ی نمايش‌نامه‌نويسی در اهواز، سال ۸۴)، «خانه‌ی تلخ»، «صداهای نزديک و در عين حال بسيار دور از صفدر و صفورا» و «جليقه‌ی نجات زير صندلی شماست» هم آماده‌اند، که هنوز به ناشر سپرده نشده‌اند.

احمد آرام از سوی ديگر، «حکايات سعدی» را بر اساس قصه‌های کوتاه سعدی به‌صورت فيلم‌نامه و متن‌های سريالی برای صدا و سيمای استان فارس می‌نويسد.

به گفته‌ی او، اين حکايات از زمان‌ حال به گذشته می‌روند و دوباره از گذشته به زمان حال برمی‌گردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او فيلم‌نامه‌ی سريال «زندگی شيرين است» را هم با رويکردی طنز نوشته، که ممکن است آن‌را برای سيمای اين استان کارگردانی ‌کند.

مجموعه‌ی داستان «غريبه در بخار نمک» نيز احتمالا توسط نشر افق به چاپ دوم خواهد رسيد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33856

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با حذف شدن دو داستان، احمد آرام از چاپ کتابش منصرف شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016