دوشنبه 10 مهر 1385

خسرو معتضد: وضعيت صدور مجوزها نويسندگان را به مهاجرت وامی‌دارد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

خسرو معتصد با انتقاد از وضعيت صدور مجوز چاپ کتاب، گفت، اين وضعيت نويسندگان را به مهاجرت وادار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کتاب «خاطرات علم‌السلطان» اين نويسنده و پژوهشگر تاريخ، هشت ماه است که در انتظار مجوز نشر به‌سر می‌برد و به‌تازگی به او اعلام شده تصاوير کتاب، بايد حذف شوند و همه‌ی مآخذ مورد استفاده نيز ارايه شوند.

او با اشاره به اين‌که اين کتاب، خاطرات مستخدم محمدعلی‌شاه و کتابی در رديف «تاريخ اجتماعی و اداری قاجاريه»ی عبدالله مستوفی است، يادآور شد، علم‌السلطان خاطراتش را به‌صورت کتاب مکتوب نکرده و او اطلاعات اين کتاب را از نشريات مختلفی چون «اطلاعات هفتگی»، «صبا»، «خواندنی‌ها»، «روشنفکر» و «سالنامه دنيا» گردآوری کرده است.

وی با بيان اين‌که تصاوير کتاب مربوط به ناصر‌الدين‌شاه، مظفرالدين‌شاه، و... است، گفت: با کتاب سليقه‌يی برخورد می‌کنند. ضمن اين‌که اگر بخواهم تمام منابع را ارايه دهم، بايد هرچه را از کودکی خوانده‌ام، پيدا کنم.

معتضد همچنين با بيان اين‌که هميشه مخالف مهاجرت بوده است، گفت که با اين وضعيت به فکر مهاجرت افتاده‌ است.

وی افزود: اصلا مگر می‌شود بخشی از يک کتاب تاريخی را حذف کرد؟! اين که مال من نيست؛ مربوط به يک شخصيت تاريخی است.

او در عين حال اين مطلب را هم يادآور شد که اين اتفاق‌ها درحالی رخ می‌دهند که صلاحيتش مورد تأييد است و دستگاه‌های دولتی با او قرارداد تاليف می‌بندند، در تلويزيون برنامه‌ی تاريخی اجرا می‌کند و در انتشارات نيروی انتظامی جايزه برده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پايان نيز با اشاره به فسخ قراردادهای ناشران با نويسندگان، به روی آوردن آن‌ها به کارهای ديگری مثل ساخت‌وساز اشاره کرد.

از کتاب‌های خسرو معتضد، چاپ چهارم «هويدا، سياستمدار پيپ، عصا، گل ارکيده» و «فوزيه، حکايت تلخکامی» به‌ترتيب، به چاپ‌های چهارم و هشتم خواهند رسيد. همچنين مجلد‌های دوم و سوم «تاريخ نيروی انتظامی» او هم زير چاپ‌اند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31613

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خسرو معتضد: وضعيت صدور مجوزها نويسندگان را به مهاجرت وامی‌دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016