جمعه 4 اسفند 1385

واکنش وزارت ارشاد به اعتراض شيرين عبادی درباره مميزی کتاب، فارس

خبرگزاری فارس: مدير اداره کتاب‌ و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غيرقانونی بودن آيين‌نامه شورای انقلاب فرهنگی درباره مميزی کتاب نظر شخصی خانم عبادی است و از نظر وزارت ارشاد اين آيين‌نامه کاملا قانونی است.


مجيد حميدزاده، در واکنش به شکايت سه ناشر (روشنگران، ققنوس و قصيده‌سرا) از اين وزارت به ديوان عدالت اداری، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: وزارت ارشاد قرار نيست در واکنش به شکايت اين ناشران کار خاصی انجام دهد، آن‌ها می‌توانند حرف‌های خودشان را بزنند و ما هم طبق مقررات وظايف خودمان را انجام می‌دهيم.
وی افزود: ما در انجام وظيفه خود هيچ ترديدی نداريم و از نظر ما مميزی کتاب يک امر قانونی است که به ما محول شده است و هر کسی که اعتراض دارد می‌تواند اقدامات قانونی خود را انجام دهد.
حميدزاده درباره آيين‌نامه شورای انقلاب فرهنگی درباره مميزی کتاب گفت: در اين آيين‌نامه دقيقا تصريح نشده است که وزارت ارشاد نمی‌تواند مجوز کتابی را برای چاپ‌های بعدی لغو کند. اکنون در وزارت ارشاد آيين‌نامه جديدی تصويب نشده است و مرجع قانونی ما همان آيين‌نامه شورای انقلاب فرهنگی درباره مميزی کتاب است.
وی اضافه کرد: اين که می‌گويند وزارت ارشاد به مراجعه‌کنندگان خود جوابی نمی‌دهد صحت ندارد و ما به هر کسی که به وزارت ارشاد مراجعه کند پاسخ می‌دهيم.
مدير اداره کتاب‌ و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اين‌که آيا در وزارت ارشاد سليقه شخصی جای قانون را در امر مميزی گرفته است، گفت:‌ به هيچ وجه اين طور نيست. تمامی کارمندان وزارت ارشاد ملزم به رعايت قانون هستند و ملاک ما درباره مميزی کتاب همان آيين‌نامه شورای انقلاب فرهنگی است و هيچ‌کس حق ندارد خلاف آن عمل کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در پايان گفت: با اين حال هر کسی در اين زمينه آزاد است حرف خودش را بيان کند و نظر شخصی خودش را ارايه دهد.
چندی پيش سه ناشر دادخواستی به ديوان عدالت اداری ارايه کردند که هدف آن لغو آيين‌نامه شورای انقلاب فرهنگی درباره مميزی کتاب و الزام وزارت ارشاد به تبعيت از قوانين مصوبه و قانون اساسی است.
شيرين عبادی به عنوان وکيل اين پرونده در نشستی خبری درباره اين موضوع مدعی شده بود: تفسير قانون به سليقه شخصی کارمندان وزارت ارشاد واگذار شده است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32792

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واکنش وزارت ارشاد به اعتراض شيرين عبادی درباره مميزی کتاب، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016