جمعه 11 اسفند 1385

برگزيدگان پنجمين جشنواره‌ بين‌المللی پويانمايی معرفی شدند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

برگزيدگان پنجمين جشنواره‌ی بين‌المللی پويانمايی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سينمايی ايسنا، در مراسمی که شب گذشته برپا شد برگزيدگان بخش مسابقه‌ی سينمای ايران بدين شرح معرفی شدند:

۱-ديپلم افتخار جشنواره به خاطر انتخاب شيوه‌ی مناسب اجرا محتوای لطيف و شاعرانه‌ی اثر به فيلم «مادر بزرگ پرنده» ساخته‌ی فاطمه گودرزی اهدا شد.

۲-ديپلم افتخار جشنواره به خاطر استفاده‌ی مبتکرانه از شيوه‌ی پويانمايی زير دوربين در خلق فضای نو به فيلم «ريشه در آسمان» به کارگردانی فرخنده ترابی.

۳-ديپلم افتخار جشنواره به خاطر توانايی و روانی در روايت مضمون ادبی به وسيله‌ی شيوه‌ای غير روايی به فيلم «هيچ روزی» ساخته‌ی محمدرضا خانزاد اهدا شد.

۴-هيات داوران چهارمين ديپلم افتخار جشنواره را به خاطر خلق فضای رويايی و خيال‌انگيز در ارائه‌ی دنيای کودکانه‌ی فيلم به فيلم «چيزی مثل ...» به کارگردانی مريم خليل‌زاده اهدا کرد.

۵-هيات داوران آخرين ديپلم افتخار جشنواره را به خاطر جسارت و سخت‌کوشی در خلق يک اثر عروسکی زيبا با امکانات دانشجويی اهدا کرد به فيلم «رستوران متروک» ساخته‌ی مريم عباسپور و رامک امين کاظمی.

۶-هيات داوران از ميان کانديداهای بهترين صداگذاری: فيلم‌های «صفر درجه» بهروز شهامت، «جنگ‌ساز» حامد کيايی و «ريشه در آسمان» محمدرضا دلپاک و عليرضا نريمی‌زاده تنديس نقره‌ای جشنواره و ۶ عدد سکه تمام بهار آزادی را تقديم می‌کند به «صداگذار فيلم جنگ‌ساز» حامد کيايی اهدا کرد.

۷-از ميان کانديداهای بهترين موسيقی، امير ميرآقاسی برای فيلم «هيچ روزی» و علی جاهد برای فيلم «مسافر افق» و مهرداد جنابی برای فيلم «رستم و اسفنديار» تنديس نقره‌ای جشنواره به همراه ۶ عدد سکه تمام بهار آزادی تعلق می‌گيرد به مهرداد جنابی برای فيلم رستم واسفنديار.

۸-در زمينه‌ی بهترين فضاسازی: هيات داوران از ميان فيلم‌های «رستوران متروک» ساخته‌ی مريم عباسپور و رامک امين کاظمی و فيلم افسانه ماردوش (۱): جام مقدس» ساخته‌ی حسين مرادی‌زاده و فيلم «گنجشک» و «پنبه دانه» ساخته‌ی مرتضی احدی تنديس نقره‌ای و ۶ عدد سکه تمام بهار آزادی اهدا کرد به حسين مرادی‌زاده برای فيلم «افسانه ماردوش (۱) جام مقدس»

۹-از بين کانديداهای بهترين پويانمايی: بهزاد فراهت برای فيلم «بازگشت به خانه» و بهزاد رجبی‌پور برای فيلم «صفر درجه» و فاطمه گودرزی به خاطر فيلم «مادربزرگ پرنده»، تنديس نقره‌ای به همراه ۶ عدد سکه تمام بهار آزادی اهدا شد به بهزاد فراهت برای فيلم «بازگشت به خانه».

۱۰-از بين کانديداهای بهترين فيلمنامه: حميد بهرامی برای فيلم «مسافر افق» واميد خوش‌نظر برای فيلم «صفر درجه» و بزرگمهر حسين‌پور برای فيلم «ميدان فردوسی»، تنديس نقره‌ای و ۶ عدد سکه تمام بهار آزادی اهدا شد به اميد خوش نظر برای فيلم «صفر درجه».

۱۱-برای بهترين فيلم تجربی از ميان کانديداهای فيلمهای «هيچ روزی» ساخته‌ی محمدرضا خانزاد و ريشه در آسمان ساخته‌ی فرخنده ترابی واتاق جيغ ساخته‌ی شيدا زرين فام تنديس نقره‌ای و ۶ عدد سکه تمام بهار آزادی به شيدا زرين‌فام به خاطر فيلم «اتاق جيغ» اهدا کرد.

۱۲-از ميان کانديداهای بهترين اثر تبليغی، اطلاع‌رسانی: فيلم «مهمانی شبانه» ساخته‌ی ابراهيم ساکتی و فيلم «آلاکولا (۱)» ساخته‌ی سوران مردوخی وحسين ضيايی و فيلم «پارسه (۲)» ساخته‌ی بابک نکويی، هيات داوران تنديس طلايی و ۸ عدد سکه تمام بهار آزادی را تقديم کرد به ابراهيم ساکتی برای ساخت فيلم «مهمانی شبانه».

۱۳-برای انتخاب بهترين اثر تلويزيونی از ميان فيلمهای «داستان راستان» ساخته سعيد پنجی و «رستم و اسفنديار» ساخته‌ی عليرضا کاويان‌راد و «آريو پهلوان کوچک» ساخته‌ی مجيد شاکری هيات داوران تنديس طلايی و ۸ عدد سکه تمام بهار آزادی را اهداء می‌نمايد به مجيد شاکری برای فيلم آريو، پهلوان کوچک.

۱۴-هيات داوران برای بهترين فيلم با موضوع کودک ونوجوان از ميان فيلمهای «ابراهيم در آتش» به کارگردانی فاطمه نصيری‌فرد و «روزی کلاغی» ساخته‌ی عبدالله عليمراد و

«بازگشت به خانه» ساخته‌ی بهزاد فرهت، تنديس طلايی و ۸ عدد سکه تمام بهار آزادی را اهداء می‌کند به کارگردان فيلم «روزی کلاغی»عبدالله عليمراد.

۱۵-هيات داوران تنديس برنزی و ۴ عدد سکه تمام بهار آزادی برای فيلم سوم را تقديم می‌کند به کارگردان فيلم «عروسک گمشده» معين صدری.

۱۶-هيات داوران تنديس نقره‌ای و ۶ سکه تمام بهار آزادی برای فيلم دوم را اهدا کرد به کارگردان فيلم «صفر درجه» اميد خوش‌نظر.

۱۷-برای معرفی فيلم اول پنجمين جشنواره از بين آثار ارائه شده در بخش مسابقه ايران هيات داوران تنديس طلايی و ۸ عدد سکه تمام بهار آزادی را اهدا کرد به کارگردان فيلم

«مسافر افق» حميد بهرامی.

۱۸- هيات داوران جايزه‌ی ويژه خود را که عبارتست از تنديس طلايی و ۸ سکه تمام بهار آزادی، به دليل پرداختن به اسطوره‌های ايرانی و همچنين حمايت و تشويق کار گروهی در صنعت توليد پويانمايی کشور تقديم کرد به فيلم «افسانه ماردوش (۱)‌جام مقدس» به کارگردانی حسين مرادی‌زاده.

جوايز مسابقه بين‌الملل

به دليل بالا بودن کيفيت فيلم‌ها در مسابقه، داوران تصميم گرفتند پنج ديپلم افتخار اعطا کنند.

ديپلم‌های افتخار

۱-«مارمالاد پرتقال» ساخته اينگاکورژنوا از روسيه به خاطر به کارگيری تخيل در خط داستانی.

۲-«گنجشک و پنبه دانه» ساخته اينگا کورژنوا از روسيه به خاطر به کارگيری تخيل در خط داستانی.

۳- «مردی که منتظر شد» ساخته تودور اوشف از کانادا.

۴-«حکايت سارا» ساخته سوتلانا فيليپوا از روسيه به دليل تواناييش در بيان تخيل کودکان و تصاوير فوق‌العاده.

۵-«شرلوک هولمز و دکتر وانسن» ساخته الکساندر بابنوف از روسيه به دليل تلفيق فمرح طنز روسی و انگليسی و هجويه‌ای درباره دو کاراگاه مشهور.

تنديس طلايی بهترين فيلم برای کودکان و نوجوانان و هشت سکه طلا اهدا شد به «مادر بزرگ پرنده» ساخته فاطمه گودرزی از ايران به خاطر زيبايی گرافيکی، پيام قدرتمند آن که رابطه مادربزرگ و نوه‌اش را نشان می‌دهد.

تنديس طلايی بهترين فيلم تلويزيونی و هشت سکه طلا اختصاص يافت به «شاهزاده خانم کوچولو: نمی‌خوام برم بخوابم» ساخته ادوارد فاستر از بريتانيا به سبب تصويرسازی طنزآميزی که رابطه بين والدين و کودکان را نشان می‌دهد.

تنديس طلايی بهترين فيلم بلند وهشت سکه طلا اختصاص می‌يابد به «در ميان تيغ‌ها» ساخته لوتا جفنبليد و يوزی جفنبليد از سوئد به دليل طراحی و متحرک‌سازی برجسته و نگاه بشردوستانه آن به دوران کودکی.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تنديس طلايی جايزه ويژه هيات داوران و هشت سکه طلا اختصاص يافت، به «شير فروش» ساخته ايگور کواليوف از آمريکا و روسيه به دليل شيوه انسانی بيان احساسات، طراحی، صدا و گرافيک فوق‌العاده فيلم.

تنديس برنزی سومين فيلم برگزيده و چهار سکه طلا اختصاص می‌يابد به «صفر درجه»ساخته اميد خوش‌نظر از ايران به دليل نماياندن قدرت وجدان وخودآگاهی.

تنديس طلايی بهترين فيلم و هشت سکه طلا اختصاص می‌يابد به «عشق من» ساخته الکساندر پتروف از روسيه برای کيفيت بی‌نظير پويانمايی آن و به تصوير درآوردن اولين عشق يک مرد جوان در قالبی اصيل و پيچيده.

تنديس طلايی جايزه ويژه دبير جشنواره و هشت سکه طلا اختصاص يافت به «شاعر دانمارکی» ساخته توريل کاو از کانادا برای بيان شاعرانه و تلاش برای استدراک مفهوم زندگی.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32904

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برگزيدگان پنجمين جشنواره‌ بين‌المللی پويانمايی معرفی شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016