يكشنبه 16 اسفند 1383

انيماتورهاي جهان, ايران را ستودند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

انيماتورهاي برجسته دنيا ,آغاز به كار چهارمين جشنواره بين‌‏المللي پويانمايي تهران را در پيام‌‏هاي جداگانه اي تبريك گفتند.

به گزارش گروه هنر ايلنا به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان, اين هنرمندان كه به دلايل مختلف موفق به مسافرت به ايران نشدند,اين رويداد فرهنگي و هنري را به عنوان پلي ميان شرق و غرب قلمداد كردند."
ابرهارد يونكرزدورف",انيماتور برجسته آلماني, با ارسال پيامي به جشنواره تهران, گفت:«بسيار متأسفم كه نمي توانم در جشنواره تهران حاضر باشم. دوست داشتم در ايران بودم اما اين امكان برايم فراهم نيست.»
در بخش ديگري از اين پيام آمده است:«اين غيبت به معني بي احترامي به جشنواره, هنرمندان يا كشور شما نيست. اما در ايام برپايي جشنواره تهران ملزم به حضور در جلسات كاري فوق‌‏العاده‌‏اي هستم و هيچ راهي براي حضور در تهران ندارم».
فيلم‌‏هاي سينماي«چهار بي‌‏باك»,«كمك من يك ماهي هستم» و «تيل دلقك» از اين كارگردان در چهارمين جشنواره بين‌‏المللي پويانمايي تهران به نمايش در مي‌‏آيند.
اين هنرمند كه رياست سازمان حمايت از فيلمسازي برلين را بر عهده دارد, در سال 1995 استوديوي پويانمايي مونيخ را تأسيس كرد. نخستين توليد اين مؤسسه، فيلم بلند پويانمايي «چهار بي‌‏باك» بود كه اولين تجربه كارگرداني او نيز به شمار مي رود و در سال 1997 جايزه تهيه كنندگان باواريا را نيز نصيب وي كرد.
"كارن آكوا", فيلمساز برجسته كانادايي, كه آثار او در بخش «تابلوهاي خيال» چهارمين جشنواره بين‌‏المللي پويانمايي تهران به نمايش در مي‌‏آيند با ارسال پيام ديگري عنوان كرد:نمايش آثارم در چهارمين جشنواره بين لمللي پويانمايي تهران, مايه افتخار است.دوست دارم عميق‌‏ترين تشكرهاي خود را نثار شما كنم.بسيار مايه خرسندي است كه فيلم هاي من از سوي انيماتورها و دوستداران انيميشن در آن بخش از دنيا كه شما حضور داريد, ديده مي‌‏شوند.
وي افزود:«تنها تأسف من از اين موضوع است كه حضور در ايران و بودن در كنار شما در چنين رويدادي برايم امكانپذير نيست.مطمئن باشيد كه روح من در ايران و در كنار شما است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"آكوا" در بخش ديگري از اين پيام, تأكيد كرده است:«عميقاً معتقدم جشنواره‌‏هايي مانند آنچه شما برگزار مي‌‏كنيد, پلي ميان مردمان مختلف خلق مي‌‏كند و آنها را در اين دنيا به يكديگر نزديكتر خواهد كرد. روح خلاقيت و ارتباط موجب مي‌‏شود همه ما, خود را بخشي از يك جامعه جهاني بدانيم كه انيميشن، زبان رايج آن است».
"كارن آكوا", فيلمساز صاحب سبك كانادايي, در سال 1976از هنرستان رود آيلند كانادا به عنوان كارشناس تصويرسازي فارغ‌‏التحصيل شد و پس از آن به كار در عرصه پويانمايي پرداخت. او تاكنون جايزه ويژه جشنواره ترك فرانسه (1978) جايزه نخست جشنواره بين‌‏ا‌‏لمللي فيلم بالتيمور(1986), جايزه بهترين پويانمايي جشنواره بين المللي فيلم هامبولت (1999), نشان طلاي جايزه لئوناردو (1999) و جوايز فراوان ديگري را به دست آورده است.
فيلم‌‏هاي «رو در رو»,«كاكانيا»,«اندرون»,«مال خودت»,«نه زندگي» و «گراند زرو, منطقه مقدس» از اين فيلمساز در چهارمين جشنواره بين‌‏المللي پويانمايي تهران به نمايش در مي‌‏آيند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19027

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انيماتورهاي جهان, ايران را ستودند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016