پنجشنبه 20 اسفند 1383

نورالدين زرين‌كلك رييس آسيفاي جهان: استقبال كشورهاي اروپايي از انيميشن‌هاي هنري ايران شگفت‌آور است، آفتاب

آفتاب- استقبال كشورهاي اروپايي و آمريكايي از فيلم‌ها و انيميشن‌هاي هنري ايران و تمايل براي اكران اين نوع فيلم‌ها شگفت‌‌آور و بسيار خوشحال كننده است.
---------------------------


نورالدين زرين‌كلك رييس آسيفاي جهان و يكي از انيماتورهاي با سابقه با بيان اين مطلب گفت: ما عادت كرده‌ايم بپذيريم بين فيلم هنري و فيلمي كه قابل فروش باشد، فاصله بسياري وجود دارد و فيلم‌هاي هنري با ضرر و زيان همراه هستند، اما خبر استقبال اروپايي‌ها از فيلم‌هاي هنري ايران بسيار مايه اميدواري است.

وي افزود: بحث فروش يا عدم فروش فيلم‌هاي هنري، بحثي است كه نزديك 40 سال درگيرش هستيم و در اين سال‌ها هيچ مؤسسه و سازمان خصوصي به سمت ساخت فيلم‌هايي نرفته كه غيرتجاري و غيرقابل فروش باشند.

زرين‌كلك گفت: اين مسأله‌اي است كه در تمام دنيا وجود دارد و كمپاني‌هايي مثل فوليماژ حاضر نيستند فيلم‌هايي بسازند كه از فروشش مطمئن نيستند.

به گفته اين انيماتور در چند سال اخير كشورهاي اروپايي براي جلوگيري از سيل فيلم‌هاي بازاري و تجاري مبتذل و مخرب تصميم به صرف بودجه براي خريد فيلم‌هاي هنري و ارزشمند گرفته‌اند. اما رويكرد كلي همچنان به سمت استقبال از فيلم‌هاي تجاري است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي به پتانسيل موجود در كشورهاي جهان سوم براي سرمايه‌گذاري در ساخت فيلم‌هاي انيميشن اشاره كرد و گفت: عامل اصلي در اين زمينه ارزان بودن دستمزد در اين كشورهاست كه سازندگان و توليد كنندگان فيلم را ترغيب به سرمايه‌گذاري مي‌كند.

تا چند ماه ديگر «ابر قدرت‌ها» يكي از فيلم‌هاي نورالدين زرين‌كلك به همراه مجموعه‌اي از فيلم‌هاي كوتاه از كشورهاي مختلف در يك برنامه واحد در فرانسه اكران مي‌شود.
در كنار نمايش اين فيلم‌ها «ديديه لابه» آهنگ‌ساز فرانسوي با ساخت موسيقي براي هر يك از اين آثار به اجراي زنده موسيقي مي‌پردازد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19195

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نورالدين زرين‌كلك رييس آسيفاي جهان: استقبال كشورهاي اروپايي از انيميشن‌هاي هنري ايران شگفت‌آور است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016