شنبه 1 مهر 1385

عدم صدور مجوز برای نشست بازخوانی صد سال تنهايی مارکز، برديا نيوز

برديانيوز: مجوز برگزاری نشست بازخوانی صد سال تنهايی مارکز برای انجمن نويسندگان ماکو از جانب اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربايجان غربی لغو شد
به گزارش برديا نيوز اين نشست که بنا به مجوز قبلی از طرف اداره ی کل فرهنگ و ارشاد آذربايجان غربی قرار بود روز ۳۰ شهريور ۱۳۸۵ برگزار شود توسط همان ارگان يک هفته قبل از موعد مقرر لغو شد .

مهدی جليل زاده دبير انجمن نويسندگان ماکو در توضيح اين جريان گفت :
واقعيت امر اين است که برای تاثير گذاری بيشتر در مقوله ی فرهنگ نمی توان صرفا به جلسات هفتگی بسنده کرد ، انجمن نويسندگان ماکو با اين تفکر سعی داشت نشست های ادبی متنوعی با موضوعات مختلف و در سطح حرفه ای برگزارکند که بازخوانی صد سال تنهايی نخستين برنامه از اين نشست ها بود .
متاسفانه اداره ی کل فرهنگ و ارشاد استان با عدم همکاری و لغو مجوز صادر شده برای اين نشست عملا به بايکوت چنين فعاليت هايی می پردازد که صرفا با اهداف فرهنگی و ادبی دنبال می شود .

مجوز اين نشست سال گذشته پس از دوندگی های فراوان توسط اداره ی کل صادر شد که بنا به دلايلی - که باز هم به سياست های اداره ی کل فرهنگ و ارشاد استان بر ميگردد - برگزار نشد و يک هفته قبل از برگزاری بنا به دلايل نامعلوم اعلام شد که بايد برای برگزاری اين نشست انجمن نويسندگان ماکو مجددا تقاضای صدور مجوز نمايد اين بحث زمانی مطرح شد که هماهنگی های لازم يا مهمانان و سخنرانان اين نشست به عمل آمده بود .
و امروز پس از يک هفته تقاضای صدور مجوز جديد ادراره ی کل فرهنگ و ارشاد اعلام کرده که برای صدور مجوز جديد حداقل ۱۵ روز زمان لازم است و اين در حالی است که هم انجمن نويسندگان ماکو و هم اداره ی کل ارشاد استان يقين دارند که عملاامکان برگزاری اين نشست در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
هر چند اين اقدام نخواهد توانست انجمن نويسندگان ماکو را در استای ايجاد تحول فرهنگی و ادبی در شهرستان باز دارد ولی بدون شک و متاسفانه موجب کند شدن اين حرکت فرهنگی ميگردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


من واقعا متاسفم که در برهه ای وارد کار فرهنگی شده ايم که برای برگزاری يک نشست ادبی بايد با چنين کار شکنی هايی مواجه شد .
در نهايت لازم ميدان از طرف انجمن نويسندگان ماکو رسما از مهمانا ن و سخنرانان اين نشست مخصوصا آقايان فتح ا.. بی نياز ، دکتر رضا نجفی ، يوسف عليخانی ، قاضی و خانم پريچهر زرين عذز خواهی کنم .

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31523

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عدم صدور مجوز برای نشست بازخوانی صد سال تنهايی مارکز، برديا نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016